Vågar jag åka bort enam med bebis
Vågar jag åka bort enam med bebis
Jag har slutat nattamma vår 4 mån son för ca. tre veckor sedan. Vi har inte kört hela paketet utan plockat det vi tycker passar oss. Jag slutade egentligen för att killen väger enormt mycket, vill äta varannan timme dygnet runt och han klarar ej att amma liggandes natten lång. Han sover fortfarande i sin vagn och har gjort sedan han föddes eftersom han var och är fortfarande ett "magbarn", det har dock blivit mycket bättre. Han får sitt sista kvällsmål mellan 23 och 23.30 och sen äter han vid 6 igen. Han sover väldigt lätt och vi kör vagnen ofta under natten särskilt under de kritiska timmarna mellan 04-06 då min sambo alltid har honom och jag sover i ett annat rum. Har funderat på att åka hem till min hemstad ensam med bebis men känner att jag inte vågar för att jag är rädd att jag ska börja amma igen på natten när jag är ensam. Vill heller inte överlåta honom till någon annan familjemedlem på natten. Hur har ni tänkt och gjort? 
-
ilindstrom
Hej!
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara eftersom det här är forumet för kurbarn. Eftersom han inte är kurad så ligger nog denhär tråden lite fel.
Men ivarjefall så ska du gå på vad du känner är rätt i maggropen. Åk om det känns okej för dig. Annars tycker jag att du ska stanna hema.
hälsningar
Ida
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara eftersom det här är forumet för kurbarn. Eftersom han inte är kurad så ligger nog denhär tråden lite fel.
Men ivarjefall så ska du gå på vad du känner är rätt i maggropen. Åk om det känns okej för dig. Annars tycker jag att du ska stanna hema.
hälsningar
Ida