Tack frieda!
Surkål och ödlor
-
Gäst
Hej gulle-ödlor!
Har ni sett sonicas intressanta tråd på Diskussionsforum? Hon skriver så klokt att jag blir alldeles till mig.
Just de här frågeställningarna var vi några som diskuterade en hel del på senaste kur-kursen. Mycket intressant tycker jag.
Igår var vi hos guldsmeden. The besvärliga couple. Stackars expediten. Hon såg lite svettig ut när vi gick och hennes kollega skrattade (lättat?) när vi sa hej då.
VI tycker att vi är solklara och förstår oss på oss själva jättebra men det verkar inte delas av alla. :-s :-k
För att vara en person som inte vill lägga ner en massa pengar på en ring, inte kommer att använda den så värst och inte egentligen bryr mig så det stör har jag VÄLDIGT mycket synpunkter, haha! Och darlingen på sitt vis, han måste känna in innan han vet vad han tycker (fiskarna, ni vet), han kan nog upplevas som lite diffus i kanterna av oinvigda.
Ja holy, om jag/vi är så här dryga NU hur ska vi inte bli som panschos?
Tur att just vi hittade varandra.
Näe, mina vänner nu ska jag jobba med en superintressant horo på en liten människa.
Kram Jannika
Har ni sett sonicas intressanta tråd på Diskussionsforum? Hon skriver så klokt att jag blir alldeles till mig.
Igår var vi hos guldsmeden. The besvärliga couple. Stackars expediten. Hon såg lite svettig ut när vi gick och hennes kollega skrattade (lättat?) när vi sa hej då.
För att vara en person som inte vill lägga ner en massa pengar på en ring, inte kommer att använda den så värst och inte egentligen bryr mig så det stör har jag VÄLDIGT mycket synpunkter, haha! Och darlingen på sitt vis, han måste känna in innan han vet vad han tycker (fiskarna, ni vet), han kan nog upplevas som lite diffus i kanterna av oinvigda.
Näe, mina vänner nu ska jag jobba med en superintressant horo på en liten människa.
Kram Jannika
-
kattklo
Den lilla människan här hos oss??
Vad vill du ha för en ring då sweetie??
Jag då, som går i avlagda paltor, knappt köper någonting, återanvänder allt osv etc...JAG skulle minsann ha en dyr ring! 8)
Ingenting annat fick kosta någonting (nåväl maken fick några tusen till sin ring oxå) kläderna köpte vi i nån lågprisa kedja till exempel..men min ring!
Oh jag är så kär i den.
Vad vill du ha för en ring då sweetie??
Jag då, som går i avlagda paltor, knappt köper någonting, återanvänder allt osv etc...JAG skulle minsann ha en dyr ring! 8)
Ingenting annat fick kosta någonting (nåväl maken fick några tusen till sin ring oxå) kläderna köpte vi i nån lågprisa kedja till exempel..men min ring!
Oh jag är så kär i den.
-
*frieda*
Mitt bidrag på ringfronten:
http://www.guldsmycken.com/
Fast vi har bara kommit till förlovningsfasen än och jag vill ha silverringar. När vi gifter oss vill jag specialbeställa från en släkting till mannen, same och silversmed
Är din man fisk Jannika
Det blir min nya bebbe förmodligen också. Jag har faktiskt inte haft så mycket med fiskar att göra i mina dagar. Har för mig att de är rätt blödiga
Har haft farsan på besök idag, första gången i nya lyan 8)
Jag var jätteambitiös. Bjöd på hembakta mockarutor, hembakt bröd med hemgjord tonfiskröra och borta köpta grönsaker. Nu mår jag über-illa av allt smaskens *blä*... Alltså tonfiskröra i min gravvo-mage = BIG NO NO [-X
Kram kram
http://www.guldsmycken.com/
Fast vi har bara kommit till förlovningsfasen än och jag vill ha silverringar. När vi gifter oss vill jag specialbeställa från en släkting till mannen, same och silversmed
Är din man fisk Jannika
Har haft farsan på besök idag, första gången i nya lyan 8)
Kram kram
Kanske det kanske... 8)Den lilla människan här hos oss??
Vad härligt katten, att du gillar din ring! Den är du värd.
Jag vet inte vad jag vill ha för ring. Mer vad jag INTE vill ha och det är ett så dåligt utgångsläge, haha! Jag kommer att veta när jag får se den men den här stilen på ringar som finns nu är inte alls i min smak tyvärr. Egentligen borde jag bry mig lite mindre för jag kommer knappt att använda den. Jag känner mig obekväm med smycken.
Men-men, nu är allt mitt oanvända guld inlämnat så får vi se vad smeden gör av det. Darlingen vill ha en fet historia i silver och då får han det. Han är ju ändå gammal hårdrockare, gudbevars. Och vinter på sån här färganalys så guld blir helt fel på honom iaf.
Pisces ja. Min blivande man, min bästa killkompis och min mormor hör till denna underbara skara. Fiskar kan tyckas vara blödiga om man är av lite mindre känslosam sort själv. jag skulle hellre kalla dem kärleksfulla och extremt inkännande.
Har haft farsan på besök idag, första gången i nya lyan Jag var jätteambitiös. Bjöd på hembakta mockarutor, hembakt bröd med hemgjord tonfiskröra och borta köpta grönsaker. Nu mår jag über-illa av allt smaskens *blä*... Alltså tonfiskröra i min gravvo-mage = BIG NO NO
Kram Jannika
Ja, här har ni en fisk.Jannika skrev:Pisces ja. Min blivande man, min bästa killkompis och min mormor hör till denna underbara skara. Fiskar kan tyckas vara blödiga om man är av lite mindre känslosam sort själv. jag skulle hellre kalla dem kärleksfulla och extremt inkännande.![]()
Och när det gäller manlighet/kvinnlighet och filmer så har jag några kommentarer och tankar kring det som skrivits någon sida tidigare men jag har inte möjlighet att svara på det just nu så det tar jag en annan dag.
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Näe, jösses! Jag har inga krav på nåt astro-troende alls. Var och en blir salig på sin fason.Ja, här har ni en fisk. Kanske ska jag låta Jannika ge sig på en avancerad gissning om hur jag är innan jag berättar? Men jag ska erkänna (sorry, Jannika ) att jag inte tror ett dugg på horoskop. Är alldeles för mycket akademikernörd för det. (Det innebär inte att jag påstår att det inte kan stämma. Det finns massor av saker som jag inte trott på som visat sig fungera alldeles utmärkt när jag har provat det (som tex SHN...), bara att jag inte tror det ÄN iaf.)
Man kan ju intressera sig för astrologi som fenomen utan att tro bokstavligt också.
Nu ska vi snart på 3- och 5-årskontroll men först ger vi oss ut i skogen nära sta'n för mys och lunch (annars hinner vi inte till BVC-tiden). Jag har utvecklat en otrolig snabbhet i hitt-påande och packande inför spontan-utflykter. Vem hade trott det för fyra barn sen?
Ser fram emot utvikningar om genus och film.
Kram Jannika
-
Fjällfolket
Så bra. Då kanske man törs önska sig ett litet miniutlåtande om en fisk född 710228 kl 20.20? Bara om tid och lust finnes. För jag är ju inte alls nyfiken.Jannika skrev:Näe, jösses! Jag har inga krav på nåt astro-troende alls. Var och en blir salig på sin fason.Det är väl klokt att inte köpa eller förkasta nåt man inte själv har testat. Borde fler prova.
![]()
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
-
Gäst
Vinkvink 
Jag läser och läser i surödle-tråden men vet inte alls vad jag ska skriva... Det är skönt att ni är där iaf när livet svänger en fram och tillbaka och man inte vet vad som är upp och ner. Fast fötterna brukar vara nedåt och än så länge verkar vi överleva varje dag även om jag inte tror det på morgonen. Och i helgen kuras Abbe, DET ska bli skönt. Speciellt som jag lejt bort de två första nätterna, urvriden trasa som jag är
.
Kram från trasan
PS: Jannika, om Abbe-horot, så ska du få en ledtråd. Antingen kommer han gå LÅNGT av envishet, eller så kommer han gå in i en vägg av frustration... Just nu tror jag väggen är närmast, men storebror är bra på att avleda
.
Jag läser och läser i surödle-tråden men vet inte alls vad jag ska skriva... Det är skönt att ni är där iaf när livet svänger en fram och tillbaka och man inte vet vad som är upp och ner. Fast fötterna brukar vara nedåt och än så länge verkar vi överleva varje dag även om jag inte tror det på morgonen. Och i helgen kuras Abbe, DET ska bli skönt. Speciellt som jag lejt bort de två första nätterna, urvriden trasa som jag är
Kram från trasan
PS: Jannika, om Abbe-horot, så ska du få en ledtråd. Antingen kommer han gå LÅNGT av envishet, eller så kommer han gå in i en vägg av frustration... Just nu tror jag väggen är närmast, men storebror är bra på att avleda
-
*frieda*
Haha... ja, det har du helt rätt i.*frieda* skrev:Nemita: Du har solen i fiskarna och månen i väduren. Enligt mina beräkningarInte så förvåndande kanske. Jag tänkte att du måste ha någonting osentimentalt i antingen månen eller någon annanstans 8)
Gulle-Jenny då.
Vad du har det slitigt vännen. Bra att du tar hjälp så du orkar fortsätta stå på benen. Lill-Abbe är ju en dubbel-oxe och så mycket mer envis än så kan man knappast bli, haha! Men det är inte bra att ni har det så här ihop. Den där njutningen kom liksom bort för er.
Alla vi surödlor får hjälpas åt att se darling Jenny sittandes glad och pigg med en nöjd och utsövd Abbe i knät. I nutid.
Det kommer att bli bra Jenny även om det inte känns så nu. Håll ihop så hjälper vi dig här så gott vi kan.
Varmaste kramen Jannika
Alla vi surödlor får hjälpas åt att se darling Jenny sittandes glad och pigg med en nöjd och utsövd Abbe i knät. I nutid.
Det kommer att bli bra Jenny även om det inte känns så nu. Håll ihop så hjälper vi dig här så gott vi kan.
Varmaste kramen Jannika