många frågor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anni

många frågor

Inlägg av Anni »

Det har nu gått 2 1/2 vecka sedan kurstart. Det har gått framåt nästan hela tiden men igår fick vi ett bakslag. Det började redan vid sista luren - svårt att komma till ro. Sedan ville hon inte ha sin välling kl.17.00 drack ca. 50ml. Trugade ordentligt men lyckades ej - tänkte att då äter hon ordentligt till nattslurken kl.18.30 men då började den riktiga kampen för då bara måste hon få i sig för att inte bli hungrig i natt. Jag tugade ordentligt "ömma järngreppet" men då bryter lillflickan ihop och sen var det kört att få henne på gott humör. Efter läggningen, som inte blev så lyckad, så kom hon inte till ro. Hon skrek och tystnade - jag ramsade och gjorde ljud men efter ca.30 min sov hon fortfarande inte. Jag drog mig för att gå in eftersom det aldrig behövts tidigare men eftersom hon lät olycklig så gick jag till slut in och la tillrätta, buffade lite och solfjädrade. Då upptäckte jag att hon verkligen hade varit ledsen för hon hulkade och hade svårt att lugna sig trots solfjädern :oops: . Efter ca 2min var hon lugn och jag gick ut med ramsa - sen var det tyst.
I morse vaknade hon 05.15 :!: Låg nöjd en bra stund men blev sen ledsen. Jag gav glad,bestämd ramsa och sedan mer bestämd men det hjälpte inget vidare - hon sriker och tystnar - och jag tror att nu somnar hon men icke. Gick tillslut in ch buffade lite och solfjädrade - lugnar sig men började sen igen. Hon somnade dock om och jag kunde väcka en glad bebis.
Morgonluren la jag henne lite tidigare(marginalkvarten) och hon somnade efter en kort stund med bara lite protester. :)
Hoppas någon kan ge mig lite feedback på både mat och sovstrul.
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
En gång är ingen gång. Tänk på att du inte heller sover helt perfekt och är lugn och trygg varje natt. Det kan hända att något gör att du inte sover så bra och inte vill äta dig proppmätt heller.

Fundera inte så mycket utan kör vidare idag som om det inte hade hänt. :-D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Anni

Inlägg av Anni »

Det stämde precis . Nästa kväll gick läggningen galant och hon sov hela natten som en klocka. :D Jag borde ha kunnat räkna ut att hon var extra trött och gnällig pga förkylning och lite feber. Tack för peppninen och vi kör på som om inget hade hänt. Det är fantastiskt att hon sover som en stock trots störande förkylning :D
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Bra jobbat, så ska det låta =D>

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar