johan 5 1/2 månad hade blivit en nattätare så vi bestämde oss för att vagna
honom enl barnaboken.
första natten var han jätteskrikig, andra natten gick mycket bättre, tredje o fjärde natten har han vaknat jätteofta men somnar till med napp o vagning.
han är ej så hungrig på morgonen så det är ej hunger, jag undrar om nappen kanske stör mer än gör nytta?
han ligger på rygg el sida för vagnen känns för trång för magläge.
håller på att göra ett schema med tre dagslurar men har vart tvungen att
justera lite nästan varje dag, eftersom jag bara ammat tidigare har vi ej haft
fasta tider tider men det blir ju enklare att få till nu med mera mat.
han är lätt o lägga o somnar själv men nu känns d som vi gör nåt fel.
körde shn-kuren på storasyster när hon var ett år och det funkar som bara den, hon är tre nu och då buffade vi, ramsade och tog bort nappen.
nu har vi ju bara vagnat kraftigt, tacksam för lite hjälp tills ikväll!!!
4:e natten och det går sämre!!
-
Eva Carper Rask
Hejsan
Jag tror absolut att det är nappen som stör, bort med den - han glömmer på en natt, om ni gör det!
Tänk även på att smyga in ramsan, och är det så att du vill ha hela vertygslådan så tycker jag är det nästan är enklast att köra en regelrätt kur just för att du installerar hela paketet och sätter ramsan, kastar nappen och kanske flyttar till rymligare sovställe, typ spjälsäng
//Malin
Jag tror absolut att det är nappen som stör, bort med den - han glömmer på en natt, om ni gör det!
Tänk även på att smyga in ramsan, och är det så att du vill ha hela vertygslådan så tycker jag är det nästan är enklast att köra en regelrätt kur just för att du installerar hela paketet och sätter ramsan, kastar nappen och kanske flyttar till rymligare sovställe, typ spjälsäng
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
ilindstrom
han har spjælsæng som han har sovit i hela tiden, det ær bara nu vi lagt
honom i vagn!
han ær en stor o stark kille som vænder sej problemfritt på golvet o står på
knæ mm, ganska rørlig mao...
ær andningslarm nødvændigt om han ligger i spjælsæng med god plats?
Tack før svar, man kan bli lite rådløs ibland![]()
Till överst på sidan
Arons mamma
Registreringsdatum: 07 september 2008
Postat: fre sep 12, 2008 09:05 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
hej!
hur gammal är killen? När jag började med kuren så var Aron 7 månader precis. jag har inget larm då han kan vända på sig hur han vill. nu står han i sängen också.
Dipl. SHN-kurare
Registreringsdatum: 01 april 2006
Postat: fre sep 12, 2008 11:21 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Hej
Barns andningsorgan är inte fullt utvecklade förrän efter något år. Jag skulle absolut ha larm fram tills dess.
Risken för PSD är som störst när barnet är 2-6 månader. Därefter avtar risken, den är dock inte borta. Det finns barn som avlidit mycket senare än så.
/Åsa
ilindstrom