Hur får man stora barn att sova??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
SaLi

Hur får man stora barn att sova??

Inlägg av SaLi »

:?

Om man nu som jag gjort allting fel med barn nummer ett och inte kört SHN kuren på henne utan låtit henne sova i min säng, hur får jag henne nu att somna själv i sin säng??? Hon fick eget rum när hon var 1,5 år och fram tills hon var nästan 3 låg jag hos henne tills hon somnade :oops: . När sedan barn nummer två dök upp insåg jag att så här kan jag inte hålla på, utan bestämde mig för att 3 åringen skulle somna själv. Det gick jättebra fram tills för en månad sedan ungefär när hon helt plötsligt fick för sig att någon skulle ligga hos henne igen! Hur ska jag bära mig åt??? Hon går ju upp ur sängen själv och det kan ta timmar för henne att somna om ingen ligger hos henne. Ska köra igång kuren på barn nummer två vilken dag som helst 8-[ för att inte göra samma misstag igen. Tycker bara det känns jobbigt att slåss med två barn samtidigt :cry: . HJÄLP
Mamma till Sanna 011202 och Linn?a 041218. Innan jag fick barn hade jag lovat mig sj?lv att ALDRIG f? barn i december - se hur det gick! ;-)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej SaLi!

På förstasidan finns en rubrik: Sova-hela-natten-kuren för större barn. Där kan du läsa om hur man "kurar" större barn! Lycka till!

Blev full i skratt åt din profil :) Jag undrar om man är mer fertil under vissa perioder på året, jag har tre barn födda i januari, två av de fyller dagarna efter varandra. De två äldsta är födda med 8 dagars mellanrum, och två andra är födda med 13 dagars mellanrum :!:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Sussi :D

Små barn frågar i handling. De "får inte för sig" saker eller kräver/vägrar etc etc. De undrar vad som gäller och de gör det i påståendets/handlingens form. Så det gäller "bara" att ge rätt svar - att ge ett för barnet nöjaktigt besked, likaså i handling. Och innan barnet nöjer sig och anser sig ha fått besked som går att leva med (=reaktion av lättnad), kan det ta sin lilla tid och sin lilla nattsmygarkur, t ex.

Kom ihåg att bägge dina små älsklingar väntar på ledning från dig - ingen liten unge orkar ha det tvärtom :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"