Hej
Nu är det hög tid att styra upp sonens nattliga rutiner.
Han kurades vid 5 månders ålder, men jag behöll då ett nattmål vid 04.00 eftersom jag inte kände mig trygg med att han fick i sig tillräckligt på dagarna. Därefter har det bara eskalerat (han har tagit för sig och jag har inte riktigt tagit tag i situationen) och han ammar (snuttar) nu 2, ibland 3 gånger per natt. Nu ska det bli slut med det!
När han kurades så använde jag vagning och har aldrig egentligen introducerat buffning.
Hur ska jag gå tillväga när jag ska ta bort nattammingarna?
Ska jag lägga honom i vagnen på natten för att kunna vagna honom när han vaknar?
Eller ska jag i och med detta introducera buffning i spjälsängen?
Eller bara lägga mer tyngd vid ramsan?
Han är nu 7 månader och 3 veckor och en ganska stor kille. Han sover sina tre dagslurar i vagnen, men den känns lite liten att sova hela natten i. Men det kanske är det bästa för ett par nätter då detta ska genomföras!?!
Tack på förhand.
Kram Susan
Sluta nattamma, vagna eller buffa?
Hej! Välkommen hit
! Kör en regelrätt kur tycker jag där du skippar alla nattamningar på en gång. Han är ju så stor nu att han kan äta sig mätt och belåten dagtid förutsatt att det gått tillräckligt lång tid mellan målen och att ni har fasta tider.
Tycker du får avgöra själv om du vill vagna eller buffa. En tanke är att buffa kanske är mer effektivt om du vagnat tidigare och "nött" lite på det verktyget. Då kan du ju flytta över till spjälsäng på en gång nu när du genomför kuren. Om han är en stor kille kommer han säkert sova så gott i sin spjälsäng som han får rum att böka runt i. Min son har sovit i spjälsäng sen han var 5 månader och det har gått jättebra!
Kram Emma
Tycker du får avgöra själv om du vill vagna eller buffa. En tanke är att buffa kanske är mer effektivt om du vagnat tidigare och "nött" lite på det verktyget. Då kan du ju flytta över till spjälsäng på en gång nu när du genomför kuren. Om han är en stor kille kommer han säkert sova så gott i sin spjälsäng som han får rum att böka runt i. Min son har sovit i spjälsäng sen han var 5 månader och det har gått jättebra!
Kram Emma
-
Kantarella
Hej Susan
Jag skulle nog köra på som vanligt med ramsan bara. Är han kurad vet han ju vad som gäller, eller hur?
Skulle nån form av totalkris utbryta få du väl buffa eller solfjädra, men det skulle vara bautakris i så fall.
Å det bästa är att genomföra alla förändringar på en gång och lägga honom i spjälsäng för natten. Annars drar du bara ut på förvirringen....
Lycka till
/Åsa
Jag skulle nog köra på som vanligt med ramsan bara. Är han kurad vet han ju vad som gäller, eller hur?
Skulle nån form av totalkris utbryta få du väl buffa eller solfjädra, men det skulle vara bautakris i så fall.
Å det bästa är att genomföra alla förändringar på en gång och lägga honom i spjälsäng för natten. Annars drar du bara ut på förvirringen....
Lycka till
/Åsa