Behöver råd igen...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Rosander

Behöver råd igen...

Inlägg av Rosander »

Vår lilla är nu drygt 10 månader och eftermiddagluren har börjat strula ordentligt. Hon sover 30-45 min på förmiddagen vid 10-15 och ska sova 1,5 timme från 13.30. Natt sover hon mellan 19.30-7.30 och det fungerar suveränt :D :D :D Har varit sjuk med jobbig hosta men somnar om utan problem helt själv fast hon kanske har hostat i 30 minuter. Helt enkelt kanon! :D :D

Åter till eftermiddagsluren. Hon har åter börjat vakna efter 45 minuter och vill INTE somna om :evil: :evil: Tidigare har det hjälpt att ramsa. Har inte det funkat sätter vi igång Mozart och då somnar hon om inom en kvart. Nu kan det ta 30 minuter och när vi sedan går in och väcker så vaknar hon och är jätteledsen :cry: :cry: :cry:

Kan det vara så att det redan nu skulle räcka om hon sov en gång per dag. Hon är väldigt tidig i övrigt så kanske hon även är det när det gäller sömnen???? Funderar på att lägga en middagsömn vid 12 istället och låta henne sova 1,5-2 timmar.

Tacksam för hjälp!
Lovisa född nov -07, kurad juni -08
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej! :D

Jag skulle ha kortat ner så att hon sover 20 min fm och sedan långlur. Sedan kan du ta bort 20 min och ha den långa luren kvar. Vad tror du? :roll:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Rosander

Inlägg av Rosander »

Lustigt, för precis när jag skickade iväg mitt inlägg så slogs jag själv av den tanken :D :D SKa prova detta i morgon. Tack! :D :D
Lovisa född nov -07, kurad juni -08
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

:thumbsup:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"