Nej, ramsan slutar man inte med - alltid en ramsa x 4 vid läggningen
Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
-
LisaMatilda
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 05 aug 2008, 08:09
funkar inte
Jag fårstår inte vad som går fel:)
Är lite förtvivlad här. Det osm funkade så bra. Nu gråter han (argt) Minst 10 min vaje kväll och vaknar på morgonen vid 6 och håller på var 10e min tills han får gå upp vid sju då väcklarklockan ringar. Försöker vara sparsam med ramsan.
Vad gör vi fel??? snälla jag tar gärna emot alla tips.
Kram
Lm
Är lite förtvivlad här. Det osm funkade så bra. Nu gråter han (argt) Minst 10 min vaje kväll och vaknar på morgonen vid 6 och håller på var 10e min tills han får gå upp vid sju då väcklarklockan ringar. Försöker vara sparsam med ramsan.
Vad gör vi fel??? snälla jag tar gärna emot alla tips.
Kram
Lm
Har en son född september 07
-
LisaMatilda
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 05 aug 2008, 08:09
Det som kanske kan vara något som är fel är följande.
1. Att han inte skrattar tillräckligt mkt när han somnar
2. Skrattar inte när han vaknar?
3 På dagen så vagnar jag honom till söms utan att ramsa.
Ska jag ändra på dessa tre? Och hur?
ni är väldigt värdefulla för oss. Just nu känns det jobbigt
Kram
LM
1. Att han inte skrattar tillräckligt mkt när han somnar
2. Skrattar inte när han vaknar?
3 På dagen så vagnar jag honom till söms utan att ramsa.
Ska jag ändra på dessa tre? Och hur?
ni är väldigt värdefulla för oss. Just nu känns det jobbigt
Kram
LM
Har en son född september 07
Hej!
Hur är det med sömntimmarna, kanske han behöver lite mindre sömn nu?
Skratta mycket är bra så fortsätt med det.
Vagning på dagen skulle jag sluta med, om det inte handlar om en promenad hela luren. Han kan somna själv. Jag håller precis på att lära pluttan att sova i vagn ute med ramsa, funkar bra!
Kram Bea
Hur är det med sömntimmarna, kanske han behöver lite mindre sömn nu?
Skratta mycket är bra så fortsätt med det.
Vagning på dagen skulle jag sluta med, om det inte handlar om en promenad hela luren. Han kan somna själv. Jag håller precis på att lära pluttan att sova i vagn ute med ramsa, funkar bra!
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
-
LisaMatilda
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 05 aug 2008, 08:09
Jag har funderat lite på det.
Han är nu 11 månader
sover
20-07 11 h
0930-11 1,5 h
14.30- 16 1,5
Totalt 14 h.
Frågan är om man då ska gå över till en lur och när man i så fall ska ha den?
Kan man ha 19.30-07.30 12 h och sen kanske 10-12? och inte mer... eller vad rekommenderas. Vi har flera aktiviteter som är vid 13.00 så det är ju bra om han sover innan då.
Måste man vara hemma när man gör om sovningen? Är nu en vecka hos hans farmor.
Kram
Lm
Han är nu 11 månader
sover
20-07 11 h
0930-11 1,5 h
14.30- 16 1,5
Totalt 14 h.
Frågan är om man då ska gå över till en lur och när man i så fall ska ha den?
Kan man ha 19.30-07.30 12 h och sen kanske 10-12? och inte mer... eller vad rekommenderas. Vi har flera aktiviteter som är vid 13.00 så det är ju bra om han sover innan då.
Måste man vara hemma när man gör om sovningen? Är nu en vecka hos hans farmor.
Kram
Lm
Har en son född september 07
-
TorpSara
Hej. Jag skulle säga att det inte är ett helbra förslag... Snart nog kommer ni att gå över på en lur och den behöver hamna efter lunch för att barnet ska palla. Du kommer att märka att de flesta barnaktiviter för barn över året inte ligger så dags.
Lika bra att anpassa efter det nu.
Det klassiska
12 timmars natt
20 eller 45 minuter morgonlur
1,5 timme middagslur.
Morgonluren försvinner av sig själv så småningom kring året.
Lika bra att anpassa efter det nu.
Det klassiska
12 timmars natt
20 eller 45 minuter morgonlur
1,5 timme middagslur.
Morgonluren försvinner av sig själv så småningom kring året.
-
LisaMatilda
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 05 aug 2008, 08:09
Ala våra aktiviteter i höst börjar klockan 13-15 Kan man ha en ur vid 15 eler ska man satsa på en längre vid 10 och kortar vide 15 5iden?
Det går ganska bra nu men han är fortfarande arg när han går och lägger sig går över på 3 min dock.
Måste nog dra ner på sömnen för han vaknar nästan alltid tidigare på eftermiddagen.
Kram
LM
Det går ganska bra nu men han är fortfarande arg när han går och lägger sig går över på 3 min dock.
Måste nog dra ner på sömnen för han vaknar nästan alltid tidigare på eftermiddagen.
Kram
LM
Har en son född september 07
Hejsan.
Ett schema skulle kunna se ut så här för att anpassas till era aktiviteter:
7.30 God morgon, frukost
10.30 Lunch
11.15 - 12.45 Sova 1,5 h
14.00 Mellis (Antar att det är ok at ta med lite pure el dyl på aktiviteterna)
16.00 - 16.45 sova 45 min (el 20 min)
17.00 Middag
19.00 Kvällsslurk
19.30 God natt.
Vad sägs?
Ett schema skulle kunna se ut så här för att anpassas till era aktiviteter:
7.30 God morgon, frukost
10.30 Lunch
11.15 - 12.45 Sova 1,5 h
14.00 Mellis (Antar att det är ok at ta med lite pure el dyl på aktiviteterna)
16.00 - 16.45 sova 45 min (el 20 min)
17.00 Middag
19.00 Kvällsslurk
19.30 God natt.
Vad sägs?
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12