Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nemita skrev:Okej - du får inte äta chokladbollar, jag är med på att det är en sorts kakor. Men chokladkorvar? Hur kan det vara off-limits? Det är så jag har klarat mig hela veckan... :lol:
Ahaaa [-X :wink:

Som tur är alla bollar / korvar nogsamt uppätna vid det här laget. Det tog typ tre minuter :roll: och jag var SÅ duktig O:) :!:

Gablex, welocome back! Trist att du haft och har det tufft :( ... Du får lägga det i kunskaps och erfarenhetsbanken! Och GRATTIS till din viktminskning =D> hur det än gått till så är det BRA jobbat, jag är grön av avund :mrgreen: ...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Vad bra att du är HÄR Gablex!!!:heart:
Gablex skrev:Jobbet är HEMSKT och jag håller på att genomleva jordens 40-årskris (fast jag ser nog ljuset i tunneln :wink: ).... Och jag har ju lovat dig, Jannika, att coacha dig igenom din när den dagen kommer :lol: :lol: :lol: . K-ina också kanske...? Legitimerad 40-årskristerapeut, c'est moi! :wink: Ja herre gud vad man ska vara med om! :lol: :lol: :lol: Fast kris är bra för vikten har jag märkt - sedan förra viktväktartråden startade har jag gått ner mina 20 kg - HURRA!!!

Jag kommer kanske behöva en sån däringa terapeut men mest av allt behöver jag en släng av din typ av 40-årskris... Jag är mer typen som skulle kunna tröstäta på mig 20 kg i bara farten! :lol: :roll:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeeeen äntliiigen Gablex! Tjoho! \:D/ Vad vi har väntat och väntat... Kunde du inte ha krisat med oss i stället? Då hade det gått mycket fortare att bli klar! Vi är ju så empatiska och fulla av visdom, haha! :lol:

Jag antar erbjudandet om 40-årskriscoachning. Tack. Det känns tryggt. Som jag skrev till Gabban så trodde jag i slutet av sommaren att jag hade en kris på gång men efter lite schyst sex gick den snabbt över, haha! :lol: Jag är en simpel och enkel människa. O:) Och inte heller riktigt där än så jag väntar med att ropa Hej!...
Torpan skrev:Jo, den har passerat gränsen. Kolibakterier är ena jävulskt elaka saker, särskilt på små. Men brorsans (doktor Bajs) äldsta svepte det som var i koppen en gång. Han är glad över att han har en fru som är lite noga med rengöringen av sånt också...
OK, koli BAD. :evil: men hur många av dem finns det egentligen på en borste som man skrubbat i toan med tillsammans med nån WC-rengöring?

Nu när du ändå är här ska jag passa på att fråga om kycklingsnusket. Man ska ju inte skära grönisar efter ogjord kyckling men hur noga måste man rengöra skärbräda och kniv efter innan barnen kan suga på dem igen? Visst var det väl de som var lite klena? Eller missminner jag mig?

Och nu, lite OT, tycker jag att du kan hänga här i fortsättningen på lite mer regelbunden basis och inte bara som bacillexpert. :heart:

Är du alltså en erkänd minimundus-anhängare? Det har jag missat men jag tycker också att deras prylar är bra. Fast nån Patt-pump har jag inte haft.

För er som inte träffat Torpan kan jag skvallra att hon ser ut som 20 och är jättesnygg. :wink: Mörkt, tjockt hår och kurvig fast smal (Vem var det mer som var det? Ja just, Susanne star).

Mia, gulliga Paula! Jag vill också ha en tålmodig tonåring hemma. Vad roligt på många vis. Nike, min lilla stjärna, som inte lider av vare sig tålamod eller noggrannhet har skolat in min kompis Lottas lilla Lova 3 år på sin dagisavdelning och det med den äran. Hon har släpat runt Lova till alla upptänkliga vinklar och vrår, presenterat henne som sin kompis och hjälpt henne med både sånt hon behöver och en massa som hon inte alls behöver hjälp med. Dessutom mycket uthålligt, de är nu inne på uppföljningsveckan och Nike hänger i.:lol: Idag hade Lova blivit inbjuden att med när Nike lekte med sin bästis big time Vilma som jag vet att hon helst leker ensam med. Rätt mallig mamma. :heart:

Näe, nu ska jag plocka upp lilla hostiga bebisen. Hon hostar så hon får kväljningar och i morse hörde jag att hon kräktes i sömnen! :( Lill-ungen. Ingen annan har hosta, bara lite snor. Kan det vara snigeln? :wink:

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Oj, vilken svada. :oops: :D

Bakterierna först: Tja, de få kolibakterier som kan finnas räcker för mig, även om det säkert inte behöver vara dödligt. Och precis som du var inne på, det blir en mustig cocktail med eventuella överlevare och kemikalier också... Blä.
Campylobakterna är ena klena jäklar (vilken utmärkt elev!), men aggresiva. Ett par stycken (!) kan göra en rejält dålig. En duktig diskning med skummande diskmedel, borste och hett vatten, sen är de färdiga för munnen igen! :P
Minimundus har försett mig med det mesta i spädbarnsvårdsprylar. Och amningsdito. Nu var det länge sedan, men jag gillar deras pryttlar och filosofi.
20-åringen 8) är en eländigt usel kacklare, men hon ska försöka bättra sig!
Idag är hon känd från tv, dessutom. :shock: Inte så snygg, men ung! :lol:
Ewa

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:
Idag är hon känd från tv, dessutom. :shock: Inte så snygg, men ung! :lol:
Vadå, vad har jag nu missat :?:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ska du vara med i IDOL? :shock: :thumbsup:
Campylobakterna är ena klena jäklar (vilken utmärkt elev!), men aggresiva. Ett par stycken (!) kan göra en rejält dålig. En duktig diskning med skummande diskmedel, borste och hett vatten, sen är de färdiga för munnen igen!
Jamen, jamen... HUR hett vatten undrar hon som inte kan ordna kokvarmt ur kranen. Duschvarmt bara. Duger det?

Nu har Elle snart lagt till i den äktenskapliga hamnen. :heart: Lite avis? Japp. :lol:

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

IDOL, nej. :shock: Ett mycket kort framträdande om allergier i ABC-nytt. :wink:
Duschvarmt räcker gott. 8)

Vet ni! Min älskade, älskade lyxiga och svindyra frisör är en tvättäkta Barnaboksmamma. Jag har vetat att vi har samma syn på barn och föräldraskap, men idag har vi gått loss rejält. Vi tangerande bara Anna, men hon sa saker som
:arrow: ...en ära att vara förälder
:arrow: ...ett commitment
:arrow: Man måste leda, och våga leda
:arrow: Vi är ju till för att visa dem tillvaron, och hur livet fungerar
:arrow: "mina vänner frågar när jag hinner prata så mycket med mina barn. När vi gör våra saker tillsammans, svarar jag då."

etc etc... Det var så KUL! :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kolla, Torpan KACKLAR! :shock: :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara skrev:Kolla, Torpan KACKLAR! :shock: :lol:
Wow, både kacklare och expert på TV 8) =D>

Och Jannika, vad härligt mallig du har rätt att vara när Nike har så varmt hjärta :heart: ! Paula har haft barnridning här ute med de små ikväll, hon är avgudad, må ni tro!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shar ... 072&lpos=5

Här kan vi se snygga Torpan på TV :lol: :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack kiki :D :!:

Lika snygg och tydlig som senast jag såg henne :wink: :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:Tack kiki :D :!:

Lika snygg och tydlig som senast jag såg henne :wink: :heart:
Japp :lol: :heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorpSara skrev:Kolla, Torpan KACKLAR! :shock: :lol:
tjohooo!

å va fiiin du är! :heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

amen, äsch... :oops:
Elle

Inlägg av Elle »

Hej alla Surödlor!

Jag läser och NJUTER av allt ni skriver! Här är vi på sluttampen och nu är det bara ngr dagar kvar innan DET händer. Tänk gärna på mig på lördag kl 16.30, då ringer klockorna för oss :heart: Jag känner mig så coollugn nu men tror nog att det kommer vara lite pirrigt minuterna innan det är dags. Nu ska jag krypa i säng!

Sov så gott :sleep:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"