Från sorg till barnaväntan. Nu börjar resan!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Ja, har varit inne på mjölkstockning med men det låter ju nästan otroligt? :roll: det ser verkligen ut som jag fått en smäll, men det har jag inte fått, vad jag vet. Det är lite varmt, men inga knölar. Har man inte knölar OM det skulle va stockning?! Däremot känns det hårt, hela bröstet...

Ja, får väl bli alvedon i kväll innan sängen. Värst är att jag inte kan ligga på mage då, gör så ont i bröstet :?

Tack för era tankar iaf!

KRAM
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Idag är det mycket mycket bättre :shock: :D undra vad det var? Jag blir jämt så orolig när det gäller brösten :? det är fortfarande helt rött på det, men inte alls så ont. Vaknade tom på mage :D Kanske varit i en fajt sådär mitt i natten, utan att jag vetat det?! :wink: :lol: äh jag kan inte förklara det iaf! Men bättre är det!

Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad skönt att du mår bättre!

Själv har jag ingen aning om vad det kan ha varit, men du kan ju förklarar för din BM hur du blev - hon vet säkert!
Kanske är det som du tror, att du fightas i sömnen :wink:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Skönt att det är bättre idag med bröstet! Jag är laddad, profylaxtränat alldeles för lite men jag har bara mig själv att skylla. Ska bli så spännande!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Mia :heart: Ja, jag skall fråga min barnmorska iaf. Min mamma var lite inne på att det kanske var min fibro som spökade :roll: den kan ju sätta sig lite här och var. Men verkar lite skumt det med :lol: antagligen har jag varit i värsta fajten, vi enas om det :wink:

Emma: ja, jag tyckte vi var rätt lika i graviditeten men oj, sprang du om mig eller?! :lol: :lol: Du skall ju snart FÖDA! :shock: :lol: då är det ju dags att uppdatera tråden lite mer, ellerhur?! :wink: du får spurta profylax nu på slutet då :wink:

I morse när jag vaknade kände jag mig helt ogravid?! :shock: Kan man göra det i vecka 28? :shock: 8) :lol: det la sig rätt snabbt då kakan började med morgongympan. Nu är han helt galen i magen så jag får nog röra på mig lite :lol: Lilla unge, att man kan va så bökig redan i magen :lol: :wink:

Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

var tog hjärtat vid Emma vägen?! :x

Skickar ett nu då :wink:

:heart:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Tack för det :heart: . Ja nu är det v 36, eller 35+1 om man räknar som bm, men det känns inte lika kul :D . Rapport kommer inom kort.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tycker också det låter som mjölkstockning. Märrkligt Be BM kolla!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:oops: sorry, missade visst en hel massa inlägg när jag svarade. Skönt att du mår bättre.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fint att du mår bättre angående bröstet :!: :D Hur är det med sammandragningarna :?:

:heart: Kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Hej!
Bröstet har nästan återhämtat sig helt idag :lol: Har nog dragit slutsatsen att det har med min fibro att göra. Ontet har liksom inte suttit riktigt där mjölkstockning gör, utan snarare på insidan, mot det andra bröstet så att säga. Jag har varit röd och om längst hela bröstmuskeln, typiskt min fibro. De utbrotten brukar dessutom vara som värst under ett dygn ungeför, som den här gången. Men det var ju ett märkligt ställe att få utbrott på, aldrig hänt tidigare :? :roll:

känner mig piggare, förmodligen tack vare järnet. De trötta dagarna är färre, vilket är skönt! Men mina vader och fötter är helt fyrkantiga på kvällarna :? kanske dags att vila mer ändå :wink:

Tack, kära Nancy för dina rader. Jag följer dig i din tråd! :heart:

Kram, Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Hej allihop!

Varit på spec. mödrarvården hos min läkare idag. Fått pencilin mot GBS:en, tillväxten var inte så stor, men vi skall se om det tar ner sammandragningarna lite, även om man oftast ändå får tillbaka den under graviditeten och måste medicinera vid förlossningen ändå. Foglossning har jag visst också fått? Och sjukskriven för hotande förtidsbörd... Jahapp, jag är inte riktigt gjord för att vänta barn :roll: , undra om det är nåt jag inte fått nu? Ja, högt tryck har jag inte! Det är perfekt, men det hade jag å andra sidan förra gången : :?

intar soffläge med lite drömmar 8) Tur att vi har Anna Wahlgrens rutiner med ett barn som har mat-och sovklocka, självständig och klok. Vet inte hur jag hade orkat allt detta annars :heart: nu är jag mest lycklig att jag faktiskt har Arvid hos mig på dagarna. Han är fantastisk :heart:

Kram, Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Dagens fråga:

Vad gör man när man är galet godissugen, det ösregnar och är beckmörkt ute samt ratten i familjens bil har blivit stulen?! :shock: :shock: 8) 8)
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blivandemamma skrev:Dagens fråga:

Vad gör man när man är galet godissugen, det ösregnar och är beckmörkt ute samt ratten i familjens bil har blivit stulen?! :shock: :shock: 8) 8)
:shock: :lol: :shock:
Har ratten blivit stulen :?: Mycket ska man höra :shock: Jag hoppas ni hittar den :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Ja du, Mia. Det är inte klokt! Hade inbrott i bilen i natt. Vi har en gammal volvo 745 som vi fick när makens farfar gick bort. Han hade satt in en dyr (och kanske inte jättesnygg :lol: ) träratt. Det var av ren nostalgi vi behöll den. Men någon uppgraderade tydligen bilen eftersom en annan volvo 745 på samma parkering, blev av med däcken :shock:

:evil: :evil: :evil: :x
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"