Vad göra?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hampus i Lit

Vad göra?!

Inlägg av Hampus i Lit »

Nu har sonen vaknat många gånger hela natten, låter väldigt snorig så vi har sugit och sen har somnat om på en gång så det är ju ok tycker jag. Men nu på dagarna(kan bero på förkylningen) har han sovit dåligt och vaknar ofta under lurarna. Vaknar han med skrik vet vi att han oftast somnar om med lite hjälp(kort vagning) men ibland vaknar han och ligger och tittar och ser "färdigsövd" ut? Ibland somnar han om efter att då varit vaken mellan 20-40min. Problemet är att under en sådan vakenperiod tar ju tålamodet för honom slut efter en stund å då blir det livat, vagnar då tyst och lämnar men får återkomma ganska många gånger(rusar ej dit direkt). Ibland somnar han tillslut om ibland ligger han då vaken igen, ska jag fortsätta låta honom ligga kvar när han då är vaken eller kan han komma upp? Har då ca 45 min kvar av luren. Vore tacksam för svar!

Glad Midsommar till Alla!
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Han ska INTE komma upp när det är 45 minuter kvar på luren!
Högst marginalkvarten att spela med.
Brukar det krångla? Annars är det säkert förkylningen som spökar, men då behöver han ändå mera sin sömn.
Han har ju förutsättningarna att sova, tar han inte chansen får han "skylla sig själv" :wink:

Glad midsommar själva!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, anna :D

Tänk på att även snorsugning är underhållning. Var snabb, konkret och ordlös :D

I övrigt luktar det överkomcentration här så var försiktiga :!: :!: :!: Han får inte känna av era vargar kring fötterna. Var säkra, snabba och tveklösa på handen :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"