varför vagnen på dagen?
tack så mycket för dina goda råd! Väckarklocka ska införskaffas!
Nu är det en vecka sedan vi började kura ( fredag natt) ochd et är såklart en jättestor skillnad på nätterna. Igår sov han ´fr 19.50-07.05 i ett svep.
Men varje gång vi ska lägga honom, spelar ingen roll om det är dag eller inför natten, så blir han jätteárg/ledsen efter att vi ramsat. Känns som han somnar varje gång av utmattning. Det är verkligen skitjobbigt! Vi springer verkligen inte in o ut i rummet så att det är inte det att vi stör. Det känns som det tar längre o länbgre tid för honom att sova.
En annan sak nr det gäller schemat. Innan vi började kura så brukade han sova 1.5 timme mellan 10.30-12. Han blir tvärsur när jag väcker honom redan efter 45 min på förmiddagsluren. kanske han vill sova 1.5 timme då och 2*45 sen restan utav dagen...
Nu är det en vecka sedan vi började kura ( fredag natt) ochd et är såklart en jättestor skillnad på nätterna. Igår sov han ´fr 19.50-07.05 i ett svep.
Men varje gång vi ska lägga honom, spelar ingen roll om det är dag eller inför natten, så blir han jätteárg/ledsen efter att vi ramsat. Känns som han somnar varje gång av utmattning. Det är verkligen skitjobbigt! Vi springer verkligen inte in o ut i rummet så att det är inte det att vi stör. Det känns som det tar längre o länbgre tid för honom att sova.
En annan sak nr det gäller schemat. Innan vi började kura så brukade han sova 1.5 timme mellan 10.30-12. Han blir tvärsur när jag väcker honom redan efter 45 min på förmiddagsluren. kanske han vill sova 1.5 timme då och 2*45 sen restan utav dagen...
stolt mamma till Alexander
080213 
-
ilindstrom
Angående ledsna läggningar så brukar skrattet till godnattet vara lösningen. Han ska skratta så han kiknar inför varje läggning. Då brukar det lösa sig.
hälsningar
Ida
Jag har ingen personlig erfarenhet av att ha lurar så, men min spontana reaktion är att det nog kan bli tufft för liten att vara vaken från 12 till läggning på endast 2x45. Jag skulle heller ha långvilan mitt på dagen och vänja honom med det. Sedan så har det ju bara gått en vecka en så länge och man bör vänta minst två veckor innan man utvärderar schemat. Så vänta en vecka till och se om det inte satt sig då.En annan sak nr det gäller schemat. Innan vi började kura så brukade han sova 1.5 timme mellan 10.30-12. Han blir tvärsur när jag väcker honom redan efter 45 min på förmiddagsluren. kanske han vill sova 1.5 timme då och 2*45 sen restan utav dagen...
hälsningar
Ida
o då väntar jag ett tag till med att ändra schemat
det är verkligen JÄTTESVÅRT att få våran kille att kikna av skratt. han är lite humorbefriad
Men vi får honom iaf på bra humör innan godnattet.
Men nu skrikar han verkligen jättemkt varje gång han lägger sig och han gör det länge. Tårarna sprutar på honom. Är det normalt att dom ska göra det så här "långt" in på kuren? Han somnar av utmattning. Det känns hel fel....
ibland kan han skrika sig igenom en lur på dagen. Då är han verkligen förbannad. Det känns som han hatar ramsan,. Så fort jag börjar ramsa så börjar han gallskrika...
det är verkligen JÄTTESVÅRT att få våran kille att kikna av skratt. han är lite humorbefriad
Men nu skrikar han verkligen jättemkt varje gång han lägger sig och han gör det länge. Tårarna sprutar på honom. Är det normalt att dom ska göra det så här "långt" in på kuren? Han somnar av utmattning. Det känns hel fel....
ibland kan han skrika sig igenom en lur på dagen. Då är han verkligen förbannad. Det känns som han hatar ramsan,. Så fort jag börjar ramsa så börjar han gallskrika...
080213 
-
ilindstrom
Så ska det inte vara. Men endel barn är rätt sura i början. Så försök verkligen att få till skrattet. Det brukar vara superroligt att kittla magen ovanför mammas/pappas huvud (gnugga huvudet mot litens mage) eller att bli jagad genom rummet i någons famn. Låt fantasin flöda så kommer ni på fler saker.Men nu skrikar han verkligen jättemkt varje gång han lägger sig och han gör det länge. Tårarna sprutar på honom. Är det normalt att dom ska göra det så här "långt" in på kuren? Han somnar av utmattning. Det känns hel fel....
Kan vara så att ramsan inte sitter. Tycker du att den tar någon gång?ibland kan han skrika sig igenom en lur på dagen. Då är han verkligen förbannad. Det känns som han hatar ramsan,. Så fort jag börjar ramsa så börjar han gallskrika...
hälsningar
Ida
De första dagarna tog den verkligen. Han grät ingenting, inte ens sur vid vissa läggningar men sen vände det helt plötsligt. Efter att jag skrev det förra inlägget så blev han tystnade han. Då bekräftade jag vilket han svarade på genom att börja skrika igen. Då ramsade jag verkligen med magen. Högt, tydligt, bestämt men ändå glatt....han tystnade. Det är nog det som var felet. jag började nog ramsa försiktigare o försiktigare för varje dag som gick. gaaah!! man läser att det är så många som gör just det felet så gör jag samma sak själv utan att tänka på det. From nu är det ramsor med MAGstöd VARENDA gång. Hoppas på att det går bättre nu. jag hör av mig 
Tack tack ocg godnatt!
Tack tack ocg godnatt!
080213 
-
ilindstrom
hej hej!
natten gick jättebra! Jag hörde honom kl 4 i natt och skyndade mig upp för att göra en pangramsa. Han somnade direkt. Nästa gång vaknade av min väckarklocka kl 7.28....snacka om att jag blev paff! Underbart!
Dagslurarna då..
första luren fick han i vagnen eftersom jag skulle iväg. Han somnade väldigt snabbt. 1.5h luren fick han i sängen. Han låg i sängen i lite mer än 10 min helt lugnt och nöjt. Men sen började han skrika förbannat som han gjort de senaste dagarna. ingenting hjälper ju. från det att jag la honom så somnade han på 30 min så det blir bara 1h sömn nu.
Jag ramsade verkligen högt och bestämt.... hoppas det blir bättre snart...
natten gick jättebra! Jag hörde honom kl 4 i natt och skyndade mig upp för att göra en pangramsa. Han somnade direkt. Nästa gång vaknade av min väckarklocka kl 7.28....snacka om att jag blev paff! Underbart!
Dagslurarna då..
första luren fick han i vagnen eftersom jag skulle iväg. Han somnade väldigt snabbt. 1.5h luren fick han i sängen. Han låg i sängen i lite mer än 10 min helt lugnt och nöjt. Men sen började han skrika förbannat som han gjort de senaste dagarna. ingenting hjälper ju. från det att jag la honom så somnade han på 30 min så det blir bara 1h sömn nu.
Jag ramsade verkligen högt och bestämt.... hoppas det blir bättre snart...
080213 
jag drar ner persiennerna men inte rullgardinen. Känns fel att vänja honom vid attd et ska vara kolsvart varje gång hans ska sova....eller borde jag tänka om här
klassisk musik har jag inte testat, bara dammsugaren.
när jag skulle natta honom ikväll så gick det jättebra. protester i max 1 minut.
tack för ert stöd o tips här!!
P.S Finns det ngn länk till ngn video där någon utav er ramsar? Hade varit bra att kunna lyssna på!!
klassisk musik har jag inte testat, bara dammsugaren.
när jag skulle natta honom ikväll så gick det jättebra. protester i max 1 minut.
tack för ert stöd o tips här!!
P.S Finns det ngn länk till ngn video där någon utav er ramsar? Hade varit bra att kunna lyssna på!!
080213 
-
TorpSara
idag var första natten han verkligen sov 12 h utan ett endaste uppvak ( vad jag kunde höra)
Nattningen brukar gå väldigt bra men det är dagslurarna som är problemet! Det är verkligen jättemkt protester! jag ramsar ju hgt o bestämt. precis som jag gör inför nattningen. han är glad när jag lägger honom o glad när jag väcker honom.
klassiska musiken gör det bättre iaf....
Nattningen brukar gå väldigt bra men det är dagslurarna som är problemet! Det är verkligen jättemkt protester! jag ramsar ju hgt o bestämt. precis som jag gör inför nattningen. han är glad när jag lägger honom o glad när jag väcker honom.
klassiska musiken gör det bättre iaf....
080213 
han sov ca 20 min på förmiddagsluren. 1.5h luren blev en katastrof. han skrek skrek o skrek..JÄTTEGÖGT! efter 45 min stod jag inte ut mer. Jag gick in o försökte få honom glad innan jag tog upp honom. Han verkade inte trött överhuvudtaget. kl 14.45 såg jag att han började bli trött. Jag la honom i sängen o han somnade. Vet att jag verkligen inte skulle göra så här men han behöver ju sin sömn! jag kommer låta honom sova i 20 min.
nu till min fråga.
det värkar ju inte som om lillkillen fattat det här med dagslurarna. kankse inte ramsan nåt fram till honom ändå? Kankse jag kan justera schemat lite. verkar som han vill vara vaken i ca 3 h mellan lurarna?
kan jag börja om kuren? Alltså dagtid tänker jag nu. Jag börjar imorgon som om det vore dag 1 med buff och allt. eller kraschar jag allt då? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.....
nu till min fråga.
det värkar ju inte som om lillkillen fattat det här med dagslurarna. kankse inte ramsan nåt fram till honom ändå? Kankse jag kan justera schemat lite. verkar som han vill vara vaken i ca 3 h mellan lurarna?
kan jag börja om kuren? Alltså dagtid tänker jag nu. Jag börjar imorgon som om det vore dag 1 med buff och allt. eller kraschar jag allt då? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.....
080213 
ok... men hur blir det inför nattningen då? Om det blir hysteriskt där med kan jag buffa då? jag har inte buffat en endaste gång sen dag 2.
Natten till igår sov han nonstop hela natten.Jag fick tom väcka honom kl 7.30. I natt var det tufft. han vaknade första gången runt kl 02. jag ramsade kanske 4 ggr under en timme. Det var många arga höga skrik. Dammsugaren funkade inte så bra...
kl 5 var det dags igen. tvärarg! sen var det fram o tbx till kl 7.15 då jag tog upp honom. Hoppas detta var en djupdykning tbx till det gamla o att den inte kommer tbx!!!
Kan nämna att monitorn inte funkade som den skulle så jag hörde honom inte direkt då han började vakna utan han fick skrika upp sig innan jag hann ramsa.
Innan sov jag jättelätt o vaknade för minsta lilla men nu när jag fått sova mer och mer så sover jag djupare och djupare.
jag kör alla lurar i vagnen idag för då somnar han alltid jättesnabbt. Vill få in han på rätt schema igen.
Natten till igår sov han nonstop hela natten.Jag fick tom väcka honom kl 7.30. I natt var det tufft. han vaknade första gången runt kl 02. jag ramsade kanske 4 ggr under en timme. Det var många arga höga skrik. Dammsugaren funkade inte så bra...
kl 5 var det dags igen. tvärarg! sen var det fram o tbx till kl 7.15 då jag tog upp honom. Hoppas detta var en djupdykning tbx till det gamla o att den inte kommer tbx!!!
Kan nämna att monitorn inte funkade som den skulle så jag hörde honom inte direkt då han började vakna utan han fick skrika upp sig innan jag hann ramsa.
Innan sov jag jättelätt o vaknade för minsta lilla men nu när jag fått sova mer och mer så sover jag djupare och djupare.
jag kör alla lurar i vagnen idag för då somnar han alltid jättesnabbt. Vill få in han på rätt schema igen.
080213 
Hejsan.
Ingen buffning på natten och kom ihåg att under natten så kan du börja backa mer och mer med ramsningen, lämna uppvaket åt honom så långt det går.
Varför jag tycker det är ok att backa bandet på dagslurarna är för att han har haft svårt att sätta lurarna och där med inte blivit sin egen lilla klocka och det är dit vi vill att han ska komma, med express fart
Snart sover han gott om dagarna också!
//Malin
Ingen buffning på natten och kom ihåg att under natten så kan du börja backa mer och mer med ramsningen, lämna uppvaket åt honom så långt det går.
Varför jag tycker det är ok att backa bandet på dagslurarna är för att han har haft svårt att sätta lurarna och där med inte blivit sin egen lilla klocka och det är dit vi vill att han ska komma, med express fart
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12