Jag lovar att tänka på dig!
Nancyfamiljen på nya äventyr
Men hallå! Här är det ju en dramatisk nedräkning på gång!!! Så vansinnigt spännande!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Hej Nancy!
Nu är det baaara en liten weekend mellan dig och lillasyster
Vila, vila vila och bli ompysslad nu, de sista dagarna du är tvåbarnsmamma. Jag tänker på dig! Snart är lillasyster ute i stora (lilla) världen!
Kramar, Anna
Nu är det baaara en liten weekend mellan dig och lillasyster
Kramar, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
-
Nancy
Wow
Elle: Tack allra raraste du. Du har sannerligen stöttat fint denna graviditet Elle
Idag är det 4 dagar kvar. Eller om man så vill 3 hela dagar om man tar bort den idag
Jannika:
(som har egen gissningstävling och tippar på 48 cm och 3490 gr för Lillasyster, Lussi var 47 cm och vägde 2940 gr i samma vecka, Leia föddes så tidigt så det är svårt att jämföra)
Fjällmor: Och vilka krafter sen
blivandemamma: Stort, stort tack för dina tankar
Jenny: Saknar ord. Gråtig jag med. Tack
Päivi:
Jenny: Är det någon som skall tacka så är det jag. Tänk, här kommer du med famnen full av Abbe och så tar du dessutom hand om mina barn hela dagen
ÅsaB: Åh tack
blivandemamma: Du har ju helt rätt. Bara en weekend emellan, underbart uttryckt
Nu skall jag vagga tillbaks till soffan igen. Är nu uppe i 70 kg varav de sista 7 kilona kommit de sista veckorna...
-
*frieda*
Ja jösses Amalia snart blir ni fem i familjen
. Vilken känsla
Nu är det bara ett par få dagar kvar kära Nancy, håll ut
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Superspännande!
Hoppas på att få se dina ungar och dig inom en inte alltför avlägsen framtid.
Lyckaa till! kram
/LO
Hoppas på att få se dina ungar och dig inom en inte alltför avlägsen framtid.
Lyckaa till! kram
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Nancy
*frieda*: Tack för din fina hälsning
"Späda och små"
Tja... är det inte denna gång man skall bevisa vilket SM-proffs man är
8)
(sagt med gigantisk portion självironi och väl medveten om att jag kommer att längta efter forumet redan på BB
)
Jannika: Det var först då jag läste dina ord som även jag fattade att det är seriös nedräkning... blivandemammas lysande ord om weekend emellan är snart inte aktuellt längre ju
Den dagen man avlägset drömmer om när man står där med graviditetstestet är ju...redan på tisdag
Och Du har hejat och stöttat hela vägen 
SusanD: Och nästa "aha-upplevelse" kom via Ditt inlägg SusieD. "Fem i familjen"... Precis som den där 80-talskomedin med Michael J Fox. Precis som de där nästan fånigt vuxna som antagligen lever för blöjbyten och att torka filmjölk från golvet. Som att inte omfattas fullt ut av familjerabatt ifall man vill besöka nåt jippo. Som att kanske...inte... *klump i magen*... alltid veta hur man gör för att räcka till...
Men visst måste man kunna sitta med tre barn i soffan och gosa med alla samtidigt
Jo jag vill tro det. SusanD, tack för din hälsning som jag blev så glad över.
TorpSara: Stor kram och stort tack
Jag är förvånad själv över hur pirrigt det känns. Ungefär lika märkligt som det där med sparkar och buffar i magen. Jag har inte vant mig ett endaste dugg och tycker denna tredje gång att det är precis lika spejsat och totalt übermärkligt med en människa i magen
Fjällmor:
Tack för ovärderligt sms-stöd nu på sluttampen
Elle: Stora megakramar till fina Elle som skriver hälsningar mitt i sina bröllopsförberedelser. Eller har jag missat
Jag hoppas inte det. Meddela så jag vet om jag skall önska lycka till eller gratulera
Gravid-egot är svårt insnöat ser du.
blivandemamma: STORT tack för dina kramar
/LO: Tack och detsamma
Imorgon skall maken och jag vara på Östra 09.30 för inskrivning. Skall träffa BM, kirurg och narkosläkare. Sen åker vi hem och återvänder tisdag morgon. Vet inte exakt tid ännu men misstänker att det är okristligt tidigt
Jag räknar numera nätter istället för dagar. Nätterna är ett inferno av smärtor i mage och ben, löjligt korta sovpass och jagande mardrömmar. Benen har tagit gigantiska proportioner och gör rent ut sagt så in i helvete ont
Ångest, ångest är min arvedel. Åtminstone på natten.
Jag som hade tänkt avsluta denna graviditet i en magnifik grand finale där jag full av energi skulle glida runt och bara se bedårande ut
Jag får väl lämna över rollen som primadonna till Lillasyster L
Det är ju i ärlighetens namn ändå hon som har huvudrollen i dramat
8)
Dagens ros 1: till maken för uttalandet: "tänk va, trots att du skall ha barn på tisdag och gått upp 15 kilo har du ju midjan kvar".
Dagens ros 2 och 3: till Leia och Lucine för att de så effektivt sopar undan nattens ångestsmärtor genom att vara alltigenom supergosiga på morgonen där de kryper ihop tätt intill mig på var sin sida medans de dricker välling och tittar på Teletubbies.
Kram från Nancy
ps. Idag är jag mer gravid än jag någonsin varit. Lussi föddes i v.38+0 på fm vilket skulle ha motsvarat denna förmiddag som gick. ds.
Jannika: Det var först då jag läste dina ord som även jag fattade att det är seriös nedräkning... blivandemammas lysande ord om weekend emellan är snart inte aktuellt längre ju
SusanD: Och nästa "aha-upplevelse" kom via Ditt inlägg SusieD. "Fem i familjen"... Precis som den där 80-talskomedin med Michael J Fox. Precis som de där nästan fånigt vuxna som antagligen lever för blöjbyten och att torka filmjölk från golvet. Som att inte omfattas fullt ut av familjerabatt ifall man vill besöka nåt jippo. Som att kanske...inte... *klump i magen*... alltid veta hur man gör för att räcka till...
TorpSara: Stor kram och stort tack
Fjällmor:
Elle: Stora megakramar till fina Elle som skriver hälsningar mitt i sina bröllopsförberedelser. Eller har jag missat
blivandemamma: STORT tack för dina kramar
/LO: Tack och detsamma
Imorgon skall maken och jag vara på Östra 09.30 för inskrivning. Skall träffa BM, kirurg och narkosläkare. Sen åker vi hem och återvänder tisdag morgon. Vet inte exakt tid ännu men misstänker att det är okristligt tidigt
Jag räknar numera nätter istället för dagar. Nätterna är ett inferno av smärtor i mage och ben, löjligt korta sovpass och jagande mardrömmar. Benen har tagit gigantiska proportioner och gör rent ut sagt så in i helvete ont
Jag som hade tänkt avsluta denna graviditet i en magnifik grand finale där jag full av energi skulle glida runt och bara se bedårande ut
Dagens ros 1: till maken för uttalandet: "tänk va, trots att du skall ha barn på tisdag och gått upp 15 kilo har du ju midjan kvar".
Dagens ros 2 och 3: till Leia och Lucine för att de så effektivt sopar undan nattens ångestsmärtor genom att vara alltigenom supergosiga på morgonen där de kryper ihop tätt intill mig på var sin sida medans de dricker välling och tittar på Teletubbies.
ps. Idag är jag mer gravid än jag någonsin varit. Lussi föddes i v.38+0 på fm vilket skulle ha motsvarat denna förmiddag som gick. ds.
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Älsklings Nancy, jag måste ändå få säga att JAG VILL ha en tråd med dig hos oss på SoS, för denna tråden läser jag i princip aldrig i, hinner inte...
Men jag vill ju följa dig och nya bebis L på er resa och det vore väl inte mer än rätt att även denna nr. 3 har en egen tråd?
Puss puss på magen de få dagar som är kvar, säg till när jag får säga grattis för det är min favorit!
Men jag vill ju följa dig och nya bebis L på er resa och det vore väl inte mer än rätt att även denna nr. 3 har en egen tråd?
Puss puss på magen de få dagar som är kvar, säg till när jag får säga grattis för det är min favorit!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Stora LYCKA-TILL:et nu! En gång är ju ingen gång med tredje gången då är det rutin.
Min erfarenhet, som jag hoppas ska bli din, är att trean är en räkmacka och mest bara njutning non-stop. Man har två sorter att basera sin erfarenhet på, man har tidsperspektiven klara för sig (det är bara så här en liten tid, snart gäller det här...), man har förstånd att njuta av den lilla bebin och uppskatta särdrag och personlighet på ett mycket mer medvetet sätt. Mest bara plus alltså.
Jag hoppas på ett sms i stort sett direkt när bebi L kommer ut, haha!
Kram till hela familjen!
Jannika
Min erfarenhet, som jag hoppas ska bli din, är att trean är en räkmacka och mest bara njutning non-stop. Man har två sorter att basera sin erfarenhet på, man har tidsperspektiven klara för sig (det är bara så här en liten tid, snart gäller det här...), man har förstånd att njuta av den lilla bebin och uppskatta särdrag och personlighet på ett mycket mer medvetet sätt. Mest bara plus alltså.
Jag hoppas på ett sms i stort sett direkt när bebi L kommer ut, haha!
Kram till hela familjen!