Svårt att sova på rygg i vagn

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
EmmaR

Svårt att sova på rygg i vagn

Inlägg av EmmaR »

Våran lille är 7 månader och har alltid sovit på mage, både i liggvagnen och i sängen. Nu är han så stor att han har vuxit ur liggvagnen så vi har bytt till en sittvagn. Jättekul att kolla läget när man är på promenad, tycker han. Inte alls kul att sova i den vagnen, dock. Och jag förstår honom, det ser riktigt obekvämt ut att ligga på rygg! Eller jo, det GÅR att sova på rygg om gamla morsan (=jag) är ute och går eller drar i vagnen 8) men jag vill hitta nån lösning så att han kan sova lika gott stillastående i den här vagnen som i gamla liggvagnen!

De senaste dagarna har han sovit korta förmiddagsluren och långa middagsluren inne i sängen men eftermiddagsluren på mage i vagnen (förutom idag när jag testade att lägga honom på rygg och det bidde pannkaka av alltihop. Mormor hälsade nämligen på och sa att "nej men sådär kan han väl inte ligga!" och då brast Attityden med ett brak :oops: ).

Hur har ni andra löst detta? Jag vore ytterst tacksam för tips och råd!
Estelle (0403)
Sebastian (0801)
Det tog tre år utan SM / SHN... så nu kör vi från start.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, här är en mamma med ett barn som fick sin sittvagn och hur de löste det hela. Där finns också fler förslag hur man KAN lösa det. :wink:

Titta ett par inlägg ner på sid.2 skall du se...

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=15
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
EmmaR

Inlägg av EmmaR »

Tack för länken! Det är ju så att här, på forumet, finns så många bra inlägg - det gäller bara att hitta dem :wink:

Imorgon blir det att bädda med mysiga filtar i vagnen, nästan så att man får lust att krypa ner i vagnen själv :)
Estelle (0403)
Sebastian (0801)
Det tog tre år utan SM / SHN... så nu kör vi från start.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:thumbsup: :sleep:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"