Hej!
Elsa har varit vädligt förkyld, snorig, rosslig och hostig, i över 3 veckor. Hon har då vaknat tidigt, eller snarare väckt sig själv med morgonhosta och snor. Vi har varit konsekventa och inte tagit upp innan marginalkvart. Hon har somnat om ibland men alltid vaknat en bra stund före morgon så vi har inte kunnat väcka henne under denna tid. Förra veckan hade min man ensam hand om morgnarna, då jag jobbade. Han har då tagit upp henne redan 6 (ibland ännu lite tidigare

), morgon är 06.30. Detta för att hon varit så ledsen och hostig och snorig att han inte har haft hjärta att låta henne ligga kvar...
Nåja, nu vill jag i alla fall köra en somnaompåmorgonenkur

trots att hon fortfarande är snorig. Detta har ju pågått för länge nu! Har dock några frågor, bara så att min attityd ska sitta som en smäck imorgon bitti!

Hon har under den här perioden oftast vaknat till vid 5, och då somnar hon om med tillrättaläggande och ramsa (enbart ramsa har inte fungerat...). Problemet är då att hon alltid vaknar igen mellan 05.30-06 och jag hinner alltså inte väcka. Efter andra uppvaket har vi inte lyckats få henne att somna om utan buffning (och inte alltid då heller)

Hur ska jag göra imorgon? Solfjädern har vi inte fått att funka under dessa veckor, trots att den gjorde det förut. Buff är det enda som har hjälpt (och det är väl där vi har fastnat

).

Jag vill ju verkligen få till ett omsomnande så att jag kan VÄCKA, för jag har tidigare erfarit att det är det enda som hjälper. Min plan är att i två dagar göra ALLT för att hon ska somna så att jag får väcka, inklusive buffa nästan till sömns om det skulle behövas - därefter (dag tre) backa rejält och bara ramsa. Tror ni att det är en bra tanke?