Hej!
Var ett tag sen jag var här nu. Har ett helt annat liv nu än innan vi började kuren, även om det har varit en del bakslag...
Har några frågor:
1. Var sover era barn på dagen? Iris har sovit i vagnen men jag tycker den börjar bli lite för liten så idag la jag henne i sängen under långluren. Fungerade rätt bra, men...
2. Hur gör ni när barnen bajsar när de ligger i sängen? Jag tror att hon vaknade av att hon hade bajsat idag, hon var jätteledsen. Som tur var var det bara fem min kvar till jag skulle ta upp henne så jag passade på att ta upp henne när hon var tyst. Men byta i sängen verkar jobbigt... och kladdigt...
3. Ytterligare en bajsfråga... Iris bajsar väldigt mkt sen hon började med katrinplommon (en burk om dan) KAN barn bajsa för ofta? Konstig fråga kanske...
4. När långluren är i sängen, släcker ni ljuset i taket då? Jag gjorde det inte för då hade det blivit nästan lika mörkt som på natten (har inget fönster i hennes alkov).
5. På lördag ska vi ha en stor fest, med bla namngivning av Iris. Kl 16 kommer gästerna och kl 17 ca ska vi ha ceremonin. Iris sovtid ligger mellan 16.15 och 17, men det händer ofta att vi använder marginalkvarten för hon somnar inte alltid direkt. Hur hade ni gjort? Hade ni lagt henne lite tidigare el lite senare (så hon kan vara med och hälsa välkommen innan hon sover)? Ceremonin går att skjuta på efter hennes behov...
Jag är också lite orolig för hur vi ska göra med hennes sovande den kvällen eftersom vi inte kommer att vara hemma. Hon sover inte så bra om hon ska sova länge i vagnen, är det kanske bättre att se om vi kan skaffa en resesäng och ställa undan i en vrå?
Många frågor.... hoppas på svar!! Kramar!