bekräftelse - 2:a dagen i uppföljningsveckan

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anni

bekräftelse - 2:a dagen i uppföljningsveckan

Inlägg av Anni »

Hej!

Jag och min man är totalförvånade och såklart stolta. Lilltjejen har sovit tre hela nätter och vaknar bara lite för tidigt. Helt otroligt :D
När hon vaknar på morgonen pratar hon lite men blir sen arg när det inte händer något. Jag avvaktar tills att hon börjar bli arg och ger en hög,glad och bestämd ramsa och sedan låter jag henne hållas tills att det är morgon. Låter detta vettigt eller är jag för snål med ramsan?
Nästa undran rör dagslurarna. Ibland somnar hon jättefint men ibland är hon arg som ett bi. I vagnen lägger jag tillrätta och drar ett par snabba ryck som markering - sen går jag. Är hon inne får hon en dagsramsa med sig. Hur tacklar jag hennes frågor bäst?
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
kokos

Inlägg av kokos »

Tycker att det låter som att det går jättebra. Ni är jätteduktiga! När vaknar hon på morgonen? Somnar hon om? Att hon är arg är ingen större fara, det är värre om hon blir ledsen. Det är nog bättre att vara lite snål med ramsan än att ramsa för mycket så jag tycker att det låter som att ni gör helt rätt.

Vad gäller dagslurarna så är det nog så att de små blir lite arga ibland och undrar vad det är vi håller på med - varför sova när det är så mycket spännande att göra när man är vaken. Det är då det gäller att ha svaren på frågorna: det där arga biet ställer ju frågor. Svara med ramsa du, eller med några drag med vagnen, precis som du gör. Ramsan eller vagningen är ju till för att lugna henne.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"