a) ha mera potatis
b) inte HA mera potatis
c) kasta potatisen PÅ GOLVET
och det hela slutade med lite spjälsängssitteri tills värsta raseriet hade lagt sig (tack Gud, för att Sofia fortfarande har en sån - dit kan man vid kris dumpa även en arg storebror
d) plocka upp potatisen från golvet, bra mycket senare, men med neutrala miner. Jag tror inte han kopplade att det var HAN som hade kastat dit den, då jag liksom i förbifarten efter allt stohej undrade om mamma kunde få DEN POTATISEN som ligger DÄR. Tänk, det kunde jag. 8)
Utomhus vill man bli buren. Helst. Eller så vill man ha med böcker ut i regnet.
Jaja... jag är mitt i "hela havet stormar" glad över att det de facto KOMMER NU när han är tre och hanterbar.
Elle har bröllopsnerver. Det är fint. 8) Lite nerver och tunnelseende i kyrkan, det är en av de finare traditionerna runt omkring bröllop. "Lycka till" hojtar Billing-klanen!
Jag för min del skall börja jobba i morgon. Kommer ni ihåg att jag förutspådde en gång att gosseson kommer att vara i trotsen och lillkejsarinnan i fötrotsen när jag vinkar "hej då älskling, nu åker jag till jobbet" till min strax pappaledige man
Han slapp förtortsen. "Sofia KANNN" - mycket och tidigt. Numera strålar hon - när hon inte ramlar eller slår huvudet i något, vilket hon gör ofta. Börjar misstänka ytterligare en kandidat för glasögonvärlden, här... Men, det är ju väntat.
Nu skall jag börja steka frukost till alla inblandade. Så skall vi se hur min sötsak, Den Trotsande Kejsaren gör med sin favvofrukost, stekt bacon...