Dagslura i sängen istället för vagnen?
-
Hampus i Lit
Dagslura i sängen istället för vagnen?
Funderar lite på det här med att sova i vagn eller i sängen eller både och på dagslurarna? Nu gör vi alltid så att Hampus sover sina dagslurar i vagnen på rygg, har blivit så och det fungerar bra. Om vi vill att han ska sova någon av luararna i sängen så undrar jag helt enkelt hur vi går till väga?? På lurarna på dagen lägger vi honom i vagnen och kan oftast bara lämna honom så somnar han själv, likadant till natten.Vi har ingen dagsramsa, behövs det? Buffa eller ej? Bara lägga ned honom? Som ni ser så har jag lite frågor och vill gärna gå in med gott självförtroende när vi gör något "nytt"! Hur har ni andra gjort/gör?
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Vi gör som på natten, fast med en "dagramsa". Mörklägger lite eftersom han sover bättre då och lägger honom och går ut med ramsa. Skramlar och fixar och gör vardagliga ljud om det blir protester.
Brukar inte vara några bekymmer att lägga honom, däremot är det klurigare om han vaknar t ex efter 45 minuter på en 1.5 h lur... Men det har fungerat det också - med dammsugarens hjälp
Buffa, solfjädra har bara retat upp honom på dagen har det känts som så vi har kört dammsugaren eller hårfönen om han vaknat, av nån anledning somnar han om till dessa ljud.
Ja det var mina tips
Eftersom han verkar sova så bra i vagnen så tror jag att han kommer att sova bra inne också, kanske till och med ännu bättre eftersom han då får sova på mage.
Brukar inte vara några bekymmer att lägga honom, däremot är det klurigare om han vaknar t ex efter 45 minuter på en 1.5 h lur... Men det har fungerat det också - med dammsugarens hjälp
Ja det var mina tips
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Hampus i Lit
Provade att lägga i sängen idag och gjorde som kokos sa, precis som till natten fast lite ljusare och sen ramsade jag. Hampus var brydd till en början varför han skulle sova där igen! men efter ca 10 min så sov han och sov då ca 40 min innan han vaknade till. Då tänkte jag som natten att så länge du ligger där och inget annat händer så är det sova som gäller, så jag ramsade snabbt sen väntade jag in i det längsta så efter ca10min så sov han igen tills det var dags att ta upp!! Härligt! Tack för råden!
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.