Kura barn som sover förhållandevis bra?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
cizzi82

Kura barn som sover förhållandevis bra?

Inlägg av cizzi82 »

Hej! :D

Jag är mamma till en liten Robin, 5 månader. Jag är en lyckligt lottad mamma som har en son som alltid sovit bra. Så trött är jag och lille Robin ju inte.
Anledningen till att jag funderar på om jag ska kura honom är att jag vill få in rutiner. Han är en riktig nattuggla nu, och sover inte särskilt bra på dagarna. Han har det senaste minskat sin sovtid på natten från ca. 10-12 timmar till 8-10. Plus att jag nu när han är 5 månader vill få bort nappen både på dagtid och vid insomnandet.

Så kan man kura en bebis som sover ganska bra men som man vill ska få in bra rutiner och sovtider + sluta med nappen för alltid? :?
Lycklig mamma till Robin 080307
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Så kan man kura en bebis som sover ganska bra men som man vill ska få in bra rutiner och sovtider + sluta med nappen för alltid?
Jadå, och om han sover ok så blir ju resan enkel. :wink: Du får goda verktyg, 12 timmarsnätter och en mycket lycklig ung man på köpet, och det har du igen hela tiden, kan jag lova!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Välkommen hit, dessutom! :D
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej och välkommen hit! :D

Ja det kan du! Jag tyckte inte att natten var särskilt störande för oss, men hon sov inte riktigt så mycket som hon behövde på dagarna. Hon hade inga jätteproblem, använde inte napp och svarade bra på vagning. Men jag ville som du, få det mer strukturerat. Och så ville jag slippa vagna henne till sömn. :roll:

Nu är det helt underbart! Hon äter bra och sover precis som hon ska, och jag känner mig trygg med att jag har verktygen att svara henne med om det skulle behövas. Och jag är så glad att hon kan somna helt själv i sin säng och sover heeeela natten. :D

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
cizzi82

Inlägg av cizzi82 »

Tack för välkomnandet och de snabba svaren. :D
Jag ska börja läsa på kuren så att vi kan starta med den sen, känner mig jätteinspirerad :D

Kram Cecilia
Lycklig mamma till Robin 080307
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"