Åka bort med första barnet när ny kommer?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Patrik
Kontakt:

Åka bort med första barnet när ny kommer?

Inlägg av Patrik »

I augusti ska vi få barn nr 2 och vår första Linnea är då ca 22 månader. Planerad förlossning är den 8/8 men det vet man ju aldrig...

Jag skulle egentligen åka bort med jobbet den 25-28/8 men tänkte ställa in det när det blev så här. Men sen började jag och min fru fundera på om det inte vore skönt för henne om jag tog med mig den äldsta så hon fick lite mer lugn och ro hemma själv med den nya. Men å andra sidan kanske Linnea då blir konfunderad över varför vi sticker iväg när den nya kommit...

Har förstått att det t ex kanske inte är så bra att sätta det äldsta barnet på dagis i samband med att den nya kommer för då kan den tro att den blir bortprioriterad men vad tror ni om en fyradagrsresa?
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Skulle du inte sjäv vara hemma, menar du, när du får barn :?: :lol: Jag förstår vad du menar :wink: men den goda tiden för storasysters annektering av den lilla ska du nog ge både henne och er alla. Och inte planera bortresa just precis då.

Jag skulle vilja be dig att läsa i Barnaboken (2004) om den såkallade annekteringen mm i blocket Syskon.

Klappa på magen från mig!
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Som det kanske redan gick att läsa mellan raderna i första inlägget lutade jag åt att det nog var bäst att vara hemma men behövde väl en bekräftelseramsa...
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Natti me'sej, sov så gooootttttt :lol: :lol: :lol: innerligen bekräftad :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"