Hur gör jag med matningen på natten?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Grandinarn
Kontakt:

Hur gör jag med matningen på natten?

Inlägg av Grandinarn »

Hur gör jag när lillen vaknar innan kl.24 och därefter? Ska jag bara vagna honom eller ska jag erbjuda mat och isåfall när?
Har som mål att lägga honom mellan 19-20tiden...och att vi går upp 7-8 på morgonen...

Det är första natten i kuren och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli rätt... Ska jag bara erbjuda 1mål eller fler eller inga alls kanske?

Vi har även idag börjat med att ta bort nappen vilket kommer bli riktigt jobbigt i natt.

Hittills har han följt schemat klockrent. Men det är ju lång tid kvar. :) Blev chockad när jag bara behövde vagna honom i knappt 15min...och sen vaknade han till och grinade efter typ 40min och då gick jag dit och vagnade honom i typ 3min sen sov han resten av tiden av sovtiden på 1½tim.

Han är dock inte hungrig så ofta, vilket kan bli knepigt...

Vore tacksam för svar. :)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej, välkommen hit! Hur gammal är sonen? Ska du göra en riktig SHN-kur så tar du ju bort alla nattmål.
Har du spikat ett schema?
:?: Har du läst på allt vad som går? :?: Det är superviktigt för att det ska bli rätt!
Grandinarn
Kontakt:

Inlägg av Grandinarn »

Ja jag har läst allt som står på den här sidan i flera omgångar för att det ska sitta... Har inte råd att köpa boken i nuläget pga en miss med försäkringskassan. :(

Han blir 5mån den 2:a aug.
Grandinarn
Kontakt:

Inlägg av Grandinarn »

Ang schemat så kör jag ett som jag hittade här inne i en tråd...

7.00-8.00= vakna + äta ersättning
9.00-9.45= sova
11.00= puré + ersättning
12.00-13.30= sova
15.00= ersättning
15.30-16.15= sova (tycker nästan att det är lite för tätt inpå förra sovtiden...)
18.00= gröt
19.00-20.00= bad, ersättning, bus och sova
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det är ett bra schema, ingen fara med sömnen nära middagsluren. Men han behöver inte mat på natten, han är stor nog för en riktig SHN-kur. Som ju betyder att man ska sova hela natten, utan mat. :wink:
Grandinarn
Kontakt:

Inlägg av Grandinarn »

Oki.
:D
Tack så jättemkt för svaren!!!

Hittills idag har han föjt det till punkt och pricka utan att ha protesterat! :) Behövde bara vagna honom 15min första gången och andra endast 5min, sen sov han som en stock! :)

Är lite nervös inför natten, men det SKA gå! :)

Tack tack!
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan och välkommen! :lol:

Grattis till ett jätte bra beslut till att ta tag i sonens sömn MEN jag vill att du väntar och läser på, från SHN boken, och den finns på biblotek att låna så jag ber dig att avvakta och läsa på ordentligt innan du sätter igång. Så klart är det inget som hindrar att du följer uppsatt schema under dagarna och följer fasta rutiner :lol:

Läs tips:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... /lathunden

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"