Tackar!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Pappsen Alexnder

Tackar!

Inlägg av Pappsen Alexnder »

Om ni bara visste (men det vet ni nog) hur tacksamma vi är för all hjälp här på forumet. Vi kan inte tacka er nog!!! :D

Ok, nya tag! Inga problem. Det är vi som har slappat och det är vi som ska fixa det. Alba vill sova och det är vårt jobb att se till att hon får göra det helt enkelt. Så är det med den saken.

Nu undrar jag följande:

1. Tanken är alltså att vi börjar på andra natten fast utan vaka. Jag (säger vi) lägger henne med en liten buffning bara för att markera, sedan ut med ramsa x4.
Där kommer hon att protestera väldigt högt. Men det låter mer argt än ledset. Ska jag gå in igen och solfjädra eller ska jag först prova med ramsa x4?

Hon har ju, som sagt börjat strunta i ramsan i synnerhet när hon är så arg.

2. När hon vaknar under natten, vilket hon gjort nu under katastrofdagarna, hur hanterar ja det? Solfjäder tills hon nästan sover, sen ramsa? Vi har nämnligen provat och det ville sig inte. Hon började bara gråta så fort man avlägsnade händerna och som sagt ramsorna gjorde allt värre.

Det var ju det som ledde till att vi fjädrade henne till sömns tillslut. Hon vägrade helt enkelt.

Jag skulle vara väldigt tacksam för alla konkreta svar och förslag jag kan få kring minikuren. Man vill inte klanta till det på grund av en teknikalitet.

3. När det gäller uppföljningsveckan - Ska den vara lika exakt som den var under ursprungskuren? Har man uppföljningsvecka under minikuren?

:cry:

Än en gång - Tack!

P.S. Jag skulle vilja veta hur man går tillväga för att bli dipl. SHN:are. Skulle vara enormt kul att sätta sig in i detta på "riktigt". :idea:
duggan

Inlägg av duggan »

Gällande Dipl SHN kurare så hålla Anna årligen en kurs där hon utbildar ett gång i shn ädla konst :lol: Det är en kurs nu 15:e aug, står mer under kackel forum. Nåja med nu stänger vi denna tråd och fortsätter i den första så behöver vi inte hoppa mellan trådarna! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"