Nu är det dags att kura Axel!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Men så ska ni ju inte behöva ha det. :cry: Ingen ska hulka sig in i sömnen, det är fel.

Nu ska vi se om vi kan hitta ett åtgärdsprogram.
Han är stor nog att klara sig på två daglurar, och om sista luren bara blir skrik så tycker jag att den ska strykas. Hur ser schemat ut idag?

:arrow: Skrattet till godnattet. Jag tjatar vidare, Det MÅSTE in! Vid så lednsa läggningar så pratar vi 10 minuter innan varje läggning. I tre dygn, minst. Det skulle ge er stor skillnad.

Ni kommer säkert att få protester, men de ska inte vara så långa som de är idag! Hur tar ramsan? Sitter den som den ska?
ulrikahep

Inlägg av ulrikahep »

Idag ser schemat ut som följande:

7.30 Morgon: Ammar
10-10.45 Sova i vagnen
11.00 Ammar
12.30 Lunch (Ngn pure)
13.00-14.30 Sova i vagnen
15.00 Ammar
16.45-17.05 Sova i vagnen
18.30 Middag (gröt)
19.40 Ammar
20.00 Sova för natten

Jag skulle inte säga att läggningarna är så ledsna, utan mera förbannade den största delen av tiden. I slutet blir han ledsen och då tar ramsan. Vi har en dagsramsa och en kvällsramsa.

Skrattet till gonattet jobbar vi på. Han är inte så lättflörtad men jag får honom till att skratta. Menar du att jag ska försöka få honom att skratta i 10 min innan varje läggning? Ska starta med det genast imorgon.

Tycker du att Axel som idag är drygt 7mån klarar sig på att sova 2ggr om dagen? Det svåra då är att få till det med storebrors schema (som sover 13.00-14.30). Mitt förslag på schema blir då:

7.30 Morgon. Amma
10.00 Mellanmål: Fruktpuré
10.30-12.00 Sova
12.30 Lunch
14.30 - 16.00 Sova
16.00 Mellanmål: Amma
18.00 Middag
19.40 Nattslurk
20.00 Sova natten

ev. ändra första luren till 45min, lägga för andra luren 30min tidigare och göra natt 19.30 Vad sägs om det?

Hälsningar Ulrika
Ulrika med Gustav 060630 och Axel 071218
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Han är i yngsta laget för att sova två gånger, men det brukar inte krångla om man inte är en tröttmössa. Man kan alltid bjuda på en 5 minutare om det skulle behövas. Men här får du göra som du känner, kör på gamla schemat om du hellre vill, det verkar passa bättre för er kanske?

:arrow: Och som sagt, hur du än väljer, så jobba med skratt till godnatt, det är det viktiga. Så utvärderar vi sedan.

:?: Sover han på magen i sängen och på rygg i vagn? Gör det någon skillnad? Kan det vara så att vagnen börjar bli trång?
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"