Tänkte höra med dig lite ang pm för 4månaders...
Min grabb är snart 5mån och har inte sovit en hel natt sedan han föddes och så tipsade en mig om den här sidan. Ska försöka mig på det redan idag!! Jag har inget att förlora.
Ang schemat...hur gör jag om han verkligen inte kan somna dom tider som är utstakade under dagen? Finns det något sätt att kompromissa eller hur gör man? Ska jag låta honom ligga i spjälsängen och bara "varva ner"?
Sen det med maten...Han äter typ aldrig mer än 100-120ml per matpass...men iofs äter han oftare än det han "ska" enligt dom på BVC. Hur gör jag där? För på ditt förslag på schema så ska dom äta 200ml...det kommer aldrig funka med min lille.
Så hur tycker du att jag ska gå tillväga? Jag är desperat av hjälp...
En fråga ang "Pm för 4månaders"
-
Grandinarn
- Kontakt:
-
MammaPetra
Hej!
Vad roligt att du också har hittat hit och att din lille ska få lära sig sova gott som folk
Har själv genomfört kuren och är inne på uppföljningsveckan och det går jättebra, det är det bästa jag gjort. MEN, det krävs att du är ordentligt påläst, för din sons skull.
Jag beställde boken Sova hela natten, som du kan beställa här på hemsidan och jag läste i en vecka innan jag satte igång. Jag kände precis som du och ville börja med en gång "jag har inget att förlora, det kan inte bli sämre". Du kommer att mötas av många "frågor" (skrik) från barnet under kuren och då är det lätt att attityden sviktar, men vet du hur du skall göra så står du stadig som Grand Canyon
Snart kommer någon av de duktiga konsulterna och guida dig närmare, de kan man bolla sina tankar och funderingar med, de kommer att vara ett kanonstöd för dig under kurandet
Hej hopp O:)
Hälsningar Petra
Vad roligt att du också har hittat hit och att din lille ska få lära sig sova gott som folk
Har själv genomfört kuren och är inne på uppföljningsveckan och det går jättebra, det är det bästa jag gjort. MEN, det krävs att du är ordentligt påläst, för din sons skull.
Snart kommer någon av de duktiga konsulterna och guida dig närmare, de kan man bolla sina tankar och funderingar med, de kommer att vara ett kanonstöd för dig under kurandet
Hej hopp O:)
Hälsningar Petra
Mamma till Jakob, född 080130
Tim, född 090816
Tim, född 090816
Hej och välkomme till forumet.
Jag håller med mammapetra om att du måste läsa på och veta vad du gör för att detta ska bli rätt.
Här kommer en länk om själva kuren. Läs den och känn efter så att det verkligen är ngt för dig. Tilltalar det dig så beställer du boken här från forumet och läser på så att ögonen blöder och sen börjar du kuren. 8)
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Lycka till
Susanne
Jag håller med mammapetra om att du måste läsa på och veta vad du gör för att detta ska bli rätt.
Här kommer en länk om själva kuren. Läs den och känn efter så att det verkligen är ngt för dig. Tilltalar det dig så beställer du boken här från forumet och läser på så att ögonen blöder och sen börjar du kuren. 8)
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Lycka till
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.