Schemaändring vid 7 månader
Jag vet, du har rätt, attityd!!
Har nu vänt över henne på mage och hon har äntligen kommit till ro även om hon inte somnat (var inte riktigt bäddat för att sova på mage) Brukar du ha din lille på mage i vagnen? Hur fungerar det när man använder sittvagnen (kan visserligen fås i liggläge)? Dessutom kan man ju inte använda larmet i vagnen ute, hur fungerar det? Vågar man ha henne utan larm?
Ja, vår kille sover på mage i vagnen. Jag har larmet ute, det är inga problem om det inte blåser mycket för då kan rörelserna i vagnen ge falsk aktivitet till larmet s a s. Jag lägger ned larmet i själva vagnen så att det skyddas från fukt och damm.
Man ska ju veta att det inte är lika hundraprocentigt tillförlitligt ute i vagn som inne men om vagnen står stilla och som sagt i lä så tycker jag att tillförlitligheten är bra. Jag vill inte vara utan larmet och rekommenderar det inte heller.
Spontant känner jag att hon är lite liten för sittvagn, åtminstone för att sova bekvämt, men där kan jag ha fel.
Fram till i april sov faktiskt vår son på rygg (med liten kudde) i liggvagnen ute (alla andra lurar på mage!), mest för att det var lite obekvämt på mage eftersom hans mamma envisades med overall. När vår långlur havererade totalt så fick jag rådet av Anna att gå över till magläge och visst gjorde det susen per omgående.
Simon är verkligen en sköldpadda i ett (nöt)skal.
Vi hörs!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. 
Hej igen Mindy!
Ja jag får nog prova med larmet ute. Tyvärr får vår tjej inte plats att ligga på mage i liggvagnen (hon är 72 cm lång redan, brås på mamma och pappa
)så jag får nog fortsätta med sittvagnen och försöka se till att det blir bra bäddat så att det går och sova.
Hon somnade inte i alla fall men jag gick en sväng med henne så att hon säkert skulle få 20 minuter i alla fall.
Tack för ditt engagemang!!
Ja jag får nog prova med larmet ute. Tyvärr får vår tjej inte plats att ligga på mage i liggvagnen (hon är 72 cm lång redan, brås på mamma och pappa
Hon somnade inte i alla fall men jag gick en sväng med henne så att hon säkert skulle få 20 minuter i alla fall.
Tack för ditt engagemang!!
Men jag tycker att det skulle kännas rätt för att få in rytmen på sovpassen, då får hon liksom svar automatiskt. Jag misstänker att det kan finnas ett visst frågande hos dig - trots allt - som STÖR. 8)
Sen, när hon vet vad det gäller så ska man ju inte behöva gå. TROR att risken är liten att fastna i ett promenerade även om man skulle göra så.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. 
Hej igen!
Kan nu meddela att även dagslurarna fungerar utmärkt!
Hon sover sina två 45 minutare ute på mage i vagnen och långluren inne i sängen (på mage såklart som hon alltid gör i sin säng), detta har fungerat utmärkt sedan i går eftermiddag!!
Känns underbart skönt att all sömn fungerar så bra nu, äntligen!! Jag är så tacksam för all hjälp vi alltid får här, tack extra till dig Mindy för ditt enorma engagemang i vårt dagslur dilemma!!

Kan nu meddela att även dagslurarna fungerar utmärkt!