Sjätte natten och buffning…

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
W

Sjätte natten och buffning…

Inlägg av W »

Hej!

I natt sov min son 12 timmar i sträck (hörde honom inte en gång). Ingen ramsa eller någoting krävdes. Vi fick till och med väcka honom på morgonen. SUPERSKÖNT!!!

Jag har nu kurat honom med start i måndags. Har gått ganksa så bra, men tycker liksom att själva läggningen är rätt seg. Det där med att det ska ta två minuter känns väldigt långt borta. Det känns som om vi i stort sett alltid ligger på mellan på 15 och 20 minuter minuter. Han skriker så fort han sätts ner i sängen. Har fått tips att vi ska locka till mer skratt så ikväll tog vi tag i det hela ordentligt och pappa busade jättemycket då han stod i sängen och han kiknade av skratt, men så fort jag sedan skulle vända honom om för läggning så blev det gallskrik. Att bara köra solfjädern och ramsa ger bara vrålskrik tillbaka. Han lugnar inte ner sig av solfjädern någonting. Han bara skriker! Och när han skriker så högt så ger inte ramsandet någon effekt heller. Känns som jag måste ta till buffandet och efter att ha buffat i några minuter så övergår skriket så småningom till gnäll och då fungerar ramsan. Han somnar!. Men jag gillar inte att han skriker så…

Frågande?!!?
kiki

Inlägg av kiki »

Hej W

Jag klistrade in din fråga i din gamla tråd, så vi håller oss till samma och fortsätter där :lol:

Så ser vi denna som avslutad.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
W

Fortsätter i "Andra dagen på kuren"

Inlägg av W »

Skriver i det ämnet istället…
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"