Först och främst tusen tack för många fina tips som jag fått genom att läsa här på forumet.
Jag har en underbar liten flicka på tre månader, som äter och sover så fint. (SM
Vårt enda problem är att hon vägrar äta ur flaska. Eftersom jag ska börja jobba lite sporadiskt i nästa vecka och mer och mer framöver, så känns det jätteviktigt nu att veta att hon kan få i sig mat även fast jag inte är hemma.
Vi har "övat" varje kväll i över en månads tid, men det går inte. Jag tror inte det är attityden som saknas, för jag är otroligt envis och målmedveten och jag har lyckats lära mina andra två flaskvägrare att ta flaskan, så att misslyckas ligger inte för mig. Men...snart måste jag nog känna mig besegrad.
Hon fattar helt enkelt inte tekniken. Tungan rullar runt runt och ut åker flaskan. Håller jag fast den mot henne och ser till att hon inte kan skaka på huvudet blir hon vansinnig. Och då skriker hon bara och suger inte alls. Vi har provat med flera olika flaskor med olika typer av nappar, som ska vara lättare att suga ur, men det hjälps inte. Vi har en flaska nu som hon kan göra lite hur som helst med och då får hon i allafall i sig de ca 60ml som vi försöker ge varje kväll, men det tar 1,5 timme. Och så orkar ingen hålla på att ge ett helt mål mat. Jag har även provat andra tider på dygnet, då hon är lite piggare och även när hon är riktigt hungrig, men det har inte varit bättre. (Visserligen har jag inte haft lika mycket tid då, eftersom mina andra två barn också behöver lite uppmärksamhet.)
Är det så att någon av er haft samma problem och har några superbra tips så vore jag jättetacksam för hjälp!
Kram!
/Marta