Just nu känns det inget vidare och man vill bara ta upp sin lilla prinsessa som nu skrikit i 1,5h......är inne på vår 4 vecka och det har gått bra vissa nätter men alltför många vaknar hon 05-06 och är då vaken tills vi tar upp henne 06.45 (morgon är 07.00)
SKA man "ramsa ner" hennes skrik genom att inte sluta ramsa förrän hon "viker" ner sig? (läst ett inlägg här om det)
Hon hade bajsat så jag gick in och bytte blöja och buffade då kort innan jag gick ut(hon skrek högt och konstant).
SKA man byta blöja etc på morgonen eller ALDRIG gå in under vargtimmen?
Förstår att det är vårt ansvar att hon somnar och känner trygghet, MEN om ramsan inte ger någon verkan så ser jag ingen skillnad mot 5MM???? Vi ramsar och en som kör 5MM går in och visar sig??
Ja ja, kan säga att all ideér är välkomna (håller även på att läser gamla inlägg om vargtimmen förstås)
Denna f*rbannade vargtimme ;-)
Denna f*rbannade vargtimme ;-)
Linda & Fredrik med v?r lilla prinsessa Amanda f?dd 9/9 2004.
B?rjat SHN kuren 20/5
Mina bilder p? mig finns p? http://spaces.msn.com/members/amanda040909
B?rjat SHN kuren 20/5
Mina bilder p? mig finns p? http://spaces.msn.com/members/amanda040909
-
father of sons
Ja, vargtimmen finns det en del att läsa kring
Tänk på allt ni lyckats med!
Ni måste få till ett omsomnande, det är inte bajset som är problemet. Om hon inte vaknar (eller iaf vaknar men somnar om) så kan hon inte bajsa.
Stämningar känns i luften! Går ni och tänker 5MM är det vad ni förmedlar tillvarandra och lilla älsklingen!
Lycka till!

Framhärda - och se det som frågor (är det fortfarande natt, håller ni vakten, är vargen borta) - ge er inte förrän ni svarar rätt! Sen kan man tänka sig att ett gammalt invant beteende kan ta sina omgångar att jobba bort!är inne på vår 4 vecka och det har gått bra vissa nätter men alltför många vaknar hon 05-06 och är då vaken tills vi tar upp henne 06.45 (morgon är 07.00)
Tänk på allt ni lyckats med!
Här handlar det om att ramsa effektivt! Hitta ett tonfall som känns i luften, som säger vad som ska bli sagt.SKA man "ramsa ner" hennes skrik genom att inte sluta ramsa förrän hon "viker" ner sig?
Ni måste få till ett omsomnande, det är inte bajset som är problemet. Om hon inte vaknar (eller iaf vaknar men somnar om) så kan hon inte bajsa.
Stämningar känns i luften! Går ni och tänker 5MM är det vad ni förmedlar tillvarandra och lilla älsklingen!
Lycka till!
Hej Linda och Fredrik!
Ja vi har ju följts åt på denna SHN kurens väg!
Synd att det börjat strula för er på morgonen
Vi har ju också haft vår beskärda del av strul efter vägen men jobbar oförtrutet vidare och tycker att vi hitttat rätt attityd för att ta hand om de "problem" som kommer efter vägen. (vår sessa har nu börjat vända över sig på rygg på mogonkvisten och ligger sen och pratar i evighet
,ytterligare en liten trixighet att ta tag i
)
Är ju ingen fullfjädrad expert på detta men kan bara dela med mig av hur vi hanterat den situation ni nu befinner er i och hoppas att detta kanske kan vara till hjälp.
När Agnes vaknat på morgonen (mellan 5 och 6) och inte velat somna om har jag tagit till Mammut marias tips att köra en pangramsa x2 och sedan inget mer. Detta har börjat fungera nu när jag känner mig säkrare i hela situationen och hittat exakt rätt tonfall för pangramsan 8)
(har tidigare inte ens fattat vad exakt det varit förrän härom morgonen när jag bara tänkte, där är den ju!
). Hon fortsätter gnälla lite men tystnar ganska snart och somnar om. Jag kör dock denna pangramsa ganska omgående när hon börjar låta men innan hon hunnit börja skrika upp sig. Sedan kör jag samma taktik om hon vaknar ytterligare en gång innan det är dags för morgon (om det hunnit gå en stund och hon verkligen varit tyst emellan, jag vill ju inte ha några konversationer och andra roligheter med henne på morgonen vilket jag känner är risken om jag ramsar för mycket, då vill hon fortsätta "prata" med mig
)
Hoppas detta kan vara till någon hjälp!
Lycka till!
Kram
Ja vi har ju följts åt på denna SHN kurens väg!
Är ju ingen fullfjädrad expert på detta men kan bara dela med mig av hur vi hanterat den situation ni nu befinner er i och hoppas att detta kanske kan vara till hjälp.
När Agnes vaknat på morgonen (mellan 5 och 6) och inte velat somna om har jag tagit till Mammut marias tips att köra en pangramsa x2 och sedan inget mer. Detta har börjat fungera nu när jag känner mig säkrare i hela situationen och hittat exakt rätt tonfall för pangramsan 8)
Hoppas detta kan vara till någon hjälp!
Lycka till!
Kram