Vilket andningslarm är bäst, o måste et ligga på...

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Jannah

Vilket andningslarm är bäst, o måste et ligga på...

Inlägg av Jannah »

Hejsan!

Skall snart beställa ett andningslarm tänkte jag, antagligen från www.andningslarm.se. Nu undrar jag vad era erfarenheter är kring larmen? Vilket är bäst?

Sedan undar jag... Jag har gjort i ordning en korg som bebisen skall sov i i början. Underlaget är ju inte rakt, utan det är ju korg liksom. måste andningslarmet ligga på ett rakt underlag? Om det är så, så funderar jag på om jag skall såga till typ plywood eller något liknande o ha i botten.

Kram
Jannah
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, de bästa larmen på marknaden är babysense 2 och Nanny II. Båda tycker jag man beställer med 2 plattor. Om botten inte är platt i korgen kan en spånplatta vara bra att ha. Man vill vara rädd om sina plattor kan jag lova. :wink: :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannah

Inlägg av Jannah »

TorsMamma skrev:Hej, de bästa larmen på marknaden är babysense 2 och Nanny II. Båda tycker jag man beställer med 2 plattor. Om botten inte är platt i korgen kan en spånplatta vara bra att ha. Man vill vara rädd om sina plattor kan jag lova. :wink: :D
Hej!

Tack för svaret! Det var precis den, babysense 2 jag tänkte köpa, bra o höra att den e bra :D hmm, jo jag får nog köpa en spånplatta eller något, känns väl bättre så *ler*

Kan man ha den andra plattan i vagnen föresten?

Kram
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Jannah!

Vi har Babysense II och är supernöjda! Vi har en platta i sängen och en i vagnen, fungerar kanon! Då slipper man allt flyttade emellan utan flyttar bara själva dosan. Har tänk sälja vårt larm framåt hösten, om du är intresserad så tjoa till!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
mia75

Inlägg av mia75 »

...tänk på att det i vagnen bara fungerar inomhus och när vagnen står stilla... :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Nillan

Inlägg av Nillan »

Jag har personligen fått intygat av just de som har andingslarm.se att babysense II visst funkar och håller för att använda utomhus, dock inte när vagnen rör sig eller vid kraftiga vindbyar. Står vagnen hyfsat i lä funkar det super ute också. Vi har använt vårt ute från oktober tills nu.
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Jannah

Inlägg av Jannah »

så man kan inte lita på larmet om det blåser ute på vagnen? visste inte... good to know! tack hjarta
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
Jannah

Inlägg av Jannah »

skulle vart ett sådant här :heart: i slutet av förra inlägget
Nillan

Inlägg av Nillan »

Babysense reagerar ju på rörelese. Om det blåser så kraftigt att vagnen rör sig av blåsten kan alltså larmet registrera det som rörelse.

Tyvärr har jag slängt mailet med svaret på min fråga kring detta till larmleverantören. Men de är väldigt hjälpsamma om man har funderingar.

Som jag minns det förklarade de dock att larmet även känner av frekvensen, dvs hur ofta andetagen sker, och alltså även reagerar på en förändring i frekvens. Det innebär att det ska mycket till för att vagnens rörelse på grund av blåst ska misstas för andningsrörelser av larmet. Någon garanti kan de förstås inte lämna, men man kanske inte ska vara överdrivet orolig för detta.

Jag brukar ställa vagnen hyfsat vindskyddat helt enkelt och sätta larmpanelen under överdraget till vagnen så den är väderskyddad. När jag är ute och går stannar jag till ibland och kollar om larmet blinkar som det ska om jag inte ser andningsrörelserna direkt själv.

Såg att det fanns en lång tråd om detta med larm utomhus på späda barn också: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16227

Stort lycka till med lilla livet! :heart: Jag tycker att ett larm minskar oron betydligt.
Jannah

Inlägg av Jannah »

åå tack Nillan för svaret! o länken... :D nu känner jag mig mer kunnig i detta *ler*
Nillan

Inlägg av Nillan »

Ingen orsak :D !
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"