hej!
min son e snart 3mån och han sover gott hela natten utan mål,klart det e lite skrik innan men när han somnar så sover han.men det e dagarna som e jobbiga.på morgonen e han glad o pigg 2tim men sen e det svårt att få han att sova gnäller o skriker..om han nu somnar så e det korta stunder.hur ska jag få honom att sova utan att gå o vagga.??när jag e ute me vagnen går det bra men inte hemma.ibland skriker han bara vet inte vad jag ska göra..det e inte magen för när jag har han på skötbordet e han alltid glad men om jag ska sitta i soffan så gnäller han mest..vad e fel?självklart har han glada stunder men de e korta.
mvh mamma mia
hjälp!gnäll mest hela dagarna
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag skulle vilja rekommendera Standardmodellen
Då slipper du skrikandet som egentligen skulle ha upphört nu
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
ilindstrom
Hej elli och välkommen hit
Först och främst vill jag grattulera dig till din lille juvel
Precis som Anna skriver så är standardmodellen det som du kan använda dig av. Om du istället lägger din tråd under späda och små så kommer du få kanonhjälp av elle
och torsmamma
, de är experter på SM. Här på kurforum hjälper vi till att kura barn äldre en 4 månader. Ser fram emot att få följa er på späda och små
hälsningar
Ida
Först och främst vill jag grattulera dig till din lille juvel
Precis som Anna skriver så är standardmodellen det som du kan använda dig av. Om du istället lägger din tråd under späda och små så kommer du få kanonhjälp av elle
hälsningar
Ida
annawahlgren skrev:Välkommen är du
![]()
![]()
hej!![]()
känns som att jag har hundra frågor..men jag har inte kommit underfund me alla dessa forum.
jag har inte barnaboken men måste skaffa den.har du fler barnabok eller finns det bara en?hittade flera tyckte jag.
känns som min son inte gillar sånt som småbarn tydligen ska gilla...hmm..
som att bada hatar han hur ska man gå tillväga för att det inte ska bli en hemsk upplevelse..vill ju inte tvinga han ner i baljan.
han gillar inte att åka bil heller.. inte att ligga på mage..hmm..
och så skriker han när han ser andra människor..![]()
orolig mamma mia
Jag skulle vilja rekommendera StandardmodellenDen står nogsamt beskriven i Barnaboken och också i ett kompendium under "Klistrade favorittrådar". Även om han är äldre än två månader, skulle du så att säga kunna börja om från början och komma rätt på bara några dygn
![]()
![]()
Då slipper du skrikandet som egentligen skulle ha upphört nuom och när han fått överlevnadsångesten stillad.