Kura på rygg?
Kura på rygg?
Hej! Är det någon som har erfarenhet av att kura på rygg och kan dela med sig av sina erfarenheter, tips och råd. Min dotter är 7 mån. Jag har provat vagning, men har inte fått det att fungera och nu har hon vuxit ur liggvagnen. Kan man göra någon modifierad form av solfjädern och buffning i ryggläge? Magläge känns inte aktuellt och jag är inte ute efter att diskutera det.
Lite desperat
Är lite desperat då vi står beredda att prova 5minuters-metoden. Min man vägrar att genomföra SHN på mage och även jag är tveksam till det. Däremot har jag hört att den KAN genomföras på rygg. Så även om detta är ett sämre alternativ än magläget så skulle jag gärna prova SHN om det skulle kunna fungera... Tacksam för råd!
-
ilindstrom
Hej Lin78 och välkommen hit
Det går att kura på rygg, men jag har själv inte gjort det. Jag tror att buffning går att få till men att solfjädern blir lite knepigare. Hoppas någon av ryggkurarna här inne rycker in och svarar.
Men jag vill ändå slå ett slag för andningslarm. Idag dör det barn som ligger på rygg men utan larm. Om de haft larm hade man haft en schans att rädda dem. Så jag personligen skulle ha larm oavsätt sovställning. Och om man ändå har larm kanske ni kan överväga magläge en gång till. För mitt älsta barn var det som rena magin när vi äntligen la honom på mage vid åtta månaders ålder. Han började genast sova bättre och längre pass. Men som sagt det går att kura på rygg också.
hälsningar
Ida
Det går att kura på rygg, men jag har själv inte gjort det. Jag tror att buffning går att få till men att solfjädern blir lite knepigare. Hoppas någon av ryggkurarna här inne rycker in och svarar.
Men jag vill ändå slå ett slag för andningslarm. Idag dör det barn som ligger på rygg men utan larm. Om de haft larm hade man haft en schans att rädda dem. Så jag personligen skulle ha larm oavsätt sovställning. Och om man ändå har larm kanske ni kan överväga magläge en gång till. För mitt älsta barn var det som rena magin när vi äntligen la honom på mage vid åtta månaders ålder. Han började genast sova bättre och längre pass. Men som sagt det går att kura på rygg också.
Snälla ni kör inte Femminutersmetoden. [-o< Om ni kör SHN så får ni verktyg till att få ert barn tryggt så att det kan somna och sova lugnt. Inte skrika sig till sömns, övergivet av sina ömma föräldrar.Är lite desperat då vi står beredda att prova 5minuters-metoden. Min man vägrar att genomföra SHN på mage och även jag är tveksam till det.
hälsningar
Ida
-
Nancy
Nancy