Nu är det dags att kura Axel. Axel är 6½ månad och älskar att snutta på mamma halva nätterna
Följande schema gäller.
8.00 Frukost
10.00-10.45 Sova
12.00 Lunch
13.00 – 14.30 Sova
15.00 Mellanmål
16.45-17.05 Sova
18.00 Middag
20.00 Nattslurken intagen, dags att sova.
Tanken är att han ska sova i vagnen på dagarna och i sängen på natten. Han sover i eget sovrum from idag. Jag har mörklagt hans sovrum, men det är tyvärr lite väl varmt nu på sommaren. Vi kör sovläge på sidan.
Detta var resultatet:
20.15 Lite sen läggning, många förberedelser skulle göras
21.00 Tystnar av buffandet. Avslutar med solfjäder och ramsar x4 ut ur rummet. Protesterar lite.
21.03 Ger bekräftelseramsa.
21.10 – 21.25 Buffar och solfjädrar, blir inte helt lugn. Ramsar x4, ut ur rummet. Protesterar.
21.29 – 21.40 Buffar och solfjädrar x3. Ramsar x4, ut ur rummet. Protesterar efter ett litet tag. Känner att jag börjar tappa attitden. Försöker jobba upp den igen.
21.45-21-50 Buffar tills han somnar
4.01-4.07 Vaknar med lite ljud, lite missnöje. Buffar och avslutar med solfjäder + ramsa x4. Känns som han lyssnar på ramsan ett tag.
4.15 Gnäller lite. Ger påminnelseramsa.
4.22 Ramsar x4 Tystnar direkt på ramsan, men börjar gnöla direkt när ramsan tar slut.
4.24 Protesterar mera
4.26 – 4.30 Buffar och solfjädrar x3. Tystnar vid buff men protesterar vid solfjäder. Avslutar med ramsa x4. När jag har ramsat klart börjar han protestera.
4.35 Ramsar x4. Tystnar, under ramsan men börjar protestera direkt efter ramsans slut.
4.46-4.49 Buffar och solfjädrar x3. Tystnar på buff, protesterar på solfjäder. Efter tre buff gör jag en kort solfjäder och går ut med ramsa x4.Känns som han lyssnar på ramsan men börjar skrika direkt efter att ramsan har tagit slut.
4.51 Högljudda protester.
4.55 Tystnar direkt jag kommer in i rummet. Buffar kort, ger kort solfjäder som han protesterar på. Går ut med ramsa x4.
5.00 Samma som punkten innan.
5.04 Ramsar x8 Axel lyssnar lite, men skriker ibland under ramsandet.
5.08 Bekräftelseramsa. Lite protest i slutet. Skriker upp sig efter 20 sek.
5.13 Bekräftelseramsa.
5.15 Börjar skrika upp sig igen.
5.20-5.24 Buffar lugnar sig direkt. Ger solfjäder som han stelnar på direkt och börjar skrika. Buffar igen. Tystnar. Ger kort solfjäder och ramsar x4 ut ur rummet. Börjar skrika på första versen.
5.28-5.33 Buffar länge. Ramsar under tiden jag buffar. Solfjädrar. Lugn. Ramsar x4 ut ur rummet, Axel börjar skrika igen. Nu börjar jag misströsta.
5.37-5.44 Buffar tills han somnar. Ger ramsax4 under tiden jag buffar. Kort solfjäder, ramsa x4 ut ur rummet. Vaknar till när jag går ut ur rummet. Attans knakande golv!
5.45-5.49 Buffar tills han somnar
7.55 Vaknar.
Summering: Blev endast ett uppvak under natten, men dock ett ganska långt. Känns som jag buffat för mycket, men kändes som ok lösning då. När han skriker på morgontimmen tystnar han när jag kommer in och svarar mycket snabbt på buffningen. Men så fort jag slutar buffa och solfjädrar börjar han skrika igen.
Nu måste jag jobba på attityden.
Dagtid ska Axel sova i vagnen utomhus. Fråga 4: Jag har inte förstått om jag ska ramsa (med annan ramsa) då eller om jag bara ska köra vagnandet.
Och så får ni gärna kommentera hela mitt handhavande… Känner att jag behöver stöd nu.
Kram Ulrika