Jag har aldrig kommit på tanken att mörklägga vagnen för dagsluren. Gör alla det?
Inte för att det är något problem - plutten sover alltid ute på dagen och jag lägger honom (på rygg), spänner fast honom, säger dagramsan och går in (eller blir kvar nånstans i trädgården). Han ligger ibland och kikar upp i himlen en stund men slocknar inom 2-5 minuter. Men jag blev lite nyfiken när jag läst några inlägg.
För övrigt har båda ungarna vaknat en halvtimme innan dom ska upp några morgnar nu och börjat tjoa. Så nu har jag hängt upp mörkblåa lakan utanpå deras mörka rullgardiner för jag har kommit på att solljuset så här års faktiskt tar sig igenom rullgardinen litegrann - inte så det blir ljust men ljusare än det borde. Får se om det hjälper.
Mörklägger alla vagnen?
Mörklägger alla vagnen?
Mamma till tv? barnaboksbarn, f?dda dec 02 och juli 04.
Jag mörklägger inte men hänger för min bärsjal medans han somnar för att minimera synintrycken, det finns ju så mkt skoj att kika på ute så utan sjalen skulle han inte somna så pass smidigt som han faktiskt gör. Däremot så har jag den inte helt för hela sömnpasset för det blir så unken luft inne i vagnen då, kan inte vara kul att ligga där och sova då.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Har alltid ett skynke för, inte för att det ska bli mörkt utan för att hon inte ska se ut och sätta igång hjärnan onödigt mycket och för att folk inte ska titta ned i vagnen nyfiket.
Blev så trött förra sommaren då hon var nyfödd och alla skulle "bara" titta i vagnen så då började vi med skynke. Trots det finns det de som, om man inte passar sig, lyfter på skynket för att titta in. Jag har till och med råkat ut för folk som är påväg att titta in bakom skynket fast jag sagt att hon sover, helt otroligt!
Blev så trött förra sommaren då hon var nyfödd och alla skulle "bara" titta i vagnen så då började vi med skynke. Trots det finns det de som, om man inte passar sig, lyfter på skynket för att titta in. Jag har till och med råkat ut för folk som är påväg att titta in bakom skynket fast jag sagt att hon sover, helt otroligt!
skynke ibland
Vi har skynke för när vi är bland mycket folk , typ på stan. Annars fungerar det fint utan, hon sover ute varje dag utan mörkläggning.
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07