Modifierad standardmodell för 3månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Julian

Modifierad standardmodell för 3månaders

Inlägg av Julian »

Vi är i startgroparna för att börja med Standardmodellen. Och är väldigt ivriga att sätta i gång.

En fråga som återstår och som för mig känns avgörande är om vi kan modifiera modellen till att innehålla 2 amningar per natt? Vår lilla Julian somnar och sover fint på natten och väcks/vaknar vid 2 och 5 (denna tid skjuts fram hela tiden om Julian får välja själv och jag inte väcker honom verkar det). Detta utan skrik eller gnäll, han verkar bara vara mycket hungrig, äter oftast girigt och somnar fint om och sover gott. Och som sagt allt detta utan gnäll, knöl eller skrik. Däremot sover han mycket dåligt på dagarna och kan absolut inte somna om han inte blir buren i bärsele eller ammas till söms.

Går det att genomföra Standardmodellen och fortsätta med de två nattamningarna ändå?

Och vid ca sex månader köra SHN (eller om vi märker att nätterna inte fortsätter så harmoniskt som nu) ?

Målet är alltså att lära honom somna och sova lugnt och fint även på dagtid!

Vi är väl pålästa och sätter gärna igång med modellen ikväll, men denna fråga återstår innan vi kan börja!

Med hopp om snabbt svar
Helena (som är vaken nu)
JVild
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Hej Julian och välkommen! :lol:

Jag tror bestämt att vi här har 2 st föräldrar om samma barn! :lol:

Jag har svarat er i den andra tråden, fortsätt gärna där med alla era frågor kring ett och samma barn så skall det nog bli en bra lösning för er.

Vi ses i den andra. :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 959#153959
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"