Mörkläggningstyg

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
jenny_ebba

Mörkläggningstyg

Inlägg av jenny_ebba »

Hej!
Efterfrågar bara ett rent tips på mörkläggningstyg. Jag har läst tidigare här att någon hade köpt ett mörkläggningstyg på Hemtex. Jag var där idag och frågade efter det men de verkade inte förstå vad jag menade. De hänvisade mig bara till rullgardinerna. Tänkte också att jag skulle köpa ett tunnare mörkläggningstyg att ha över vagnen (plutten verkar ha MYCKET svårt att somna utomhus men sover som en prins i sin egen säng på sitt rum där vi har det ganska mörkt även om dagen.) Vet ni om något ni kan tipsa mig om? Tack på förhand! :D
stolt mor till Viggo :heart: , f?dd 040911 - Kurad 050221
Nu 2-barnsmor till lilla Ebba, kuren påbörjad 8/6-07
Charlott

Inlägg av Charlott »

Hej!

Jag hittade mörkläggningstyg på Olssons Tyger; grått, svart, marin och beige hade de när jag var där. Tyget är väl ganska tunnt för att vara mörkläggningstyg, men ändå relativt tjockt för att var tyg, så det kan bli lite varmt i vagnen. Men man kan ju fästa det lite mer som ett tält (luftigt) och ha tunnare täcke kanske. Själv provar jag just nu att byta från mörkläggningstyget till en filt för att se om hon bryr sig om skillnaden (hon fick lite värmeutslag förrut, men jag hade nog för varmt täcke).
jenny_ebba

Inlägg av jenny_ebba »

Tack så hemskt mycket!
Toppen! Då vet jag i alla fall att det ska finnas att få tag i. Kändes lite meningslöst att göra som hon i Hemtex butiken föreslog, att jag skulle köpa en svindyr rullgardin och klippa av tyget! :shock:
Jag testar i en annan tygaffär imorgon! Tack för tipset!
mamma2004

Inlägg av mamma2004 »

Hej!

För en tid sedan jag krev ett litet tips här på forument angående mörkläggning av vagnen. Fungerar jättebra för min son. Kanske det skulle kunna vara något för dig :?: :idea:
Försöker göra en länkning här. Skulle det inte fungera kan du söka på: Tips ang. mörkläggning av vagnen.
Här kommer i alla fall länken:
Ett tips ang. mörkläggning av vagnen

Lycka till!
/mamma2004
Son nr.1 född 040801, SHN-kurad januari 2005.
Son nr.2 född 070130, SM från början.
jenny_ebba

Inlägg av jenny_ebba »

SÅ SMART! :thumbsup:
Vill du så hade jag blivit jätte glad om du kunde skicka en bild till mig.
jenny_ebba@hotmail.com
TACK SÅ HEMSKT MYCKET!!! :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Varning för "mörkläggande" tyg!

Jag köpte ca 4 m "mörkläggande" tyg på Kilotex i Sickla för över 600 kr. Ringde ett par timmar senare och ville lämna tillbaka det eftersom det inte alls var mörkläggande. Dom vägrade (lång historia om vad dom sa... hoppar över den... men kan säga att dom INTE var trevliga.). Ringde då konsumentvägledaren som hänvisade mig till Allmänna Reklammationsnämndens hemsida där jag skrev ut några blanketter och skickade in. En vecka ringde dom från butiken och då var det helt plötsligt inga problem alls att få lämna tillbaka tyget.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Blompan

Mörklägger med vindtyg

Inlägg av Blompan »

Vi har köpt mörkläggningstyg på Olssons tyger vi också, plus att jag köpt mörkblå vindpoplin som inte släpper igenom ljus heller. Perfekt att ha med på resor då det inte tar någon plats. Inget att ha över vagnen kanske - luft är ju trevligt för barn :wink: .
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"