Hej Åsa!
Känner också att du borde få lite svar

Dock är jag inte den bästa på det här med fantasifulla motionsråd. Det skiljer ju inte sig så mycket mellan dig och mig tidsmässigt i graviditeten och inte heller mellan barnen

Jag är hemma med Arvid heltid och har på sätt och vis mer tid till motion. När kvällen kommer är jag rätt trött och oftast inte jättesugen på att röra på mig så mycket. Vi promenerar ungefär en timme om dagen då Arvid åker vagn. Utöver det brukar vi vara ute så Arvid själv får röra sig som han vill. Vagnpromenaden ger rätt mycket tycker jag, utöver det funderar jag lite på vattengympa faktiskt. Verkar så himla skönt. Cyklar också rätt mycket och är väl lite av en städnarkoman

(sådär bra när man har fibromyalgi... men ändå!

) så den motionen räcker faktiskt för mig. Jag känner rätt bra i magen när jag damsugit, tvättat golven och grejat en hel dag. Plus promenader och grejer. Fördelen med att göra någon mer aktivitet är ju egentiden. En möjlighet att koppla av lite och gå in i sina egna tankar. För det krävs det ju en motionsform som tillåter det.
När jag var gravid med Arvid, gick jag på gravidyoga. Oj så skönt det var! Hade rätt tuff instruktör trots allt, hon körde på rätt bra

Jag fick dock sluta i v 32 när jag blev sjukskriven för prematura sammandragningar. Men det är klart värt att prova. Vet att det kostar rätt mycket på sina håll men vi höll till i en liten mysig lokal på landet och jag tror det kostade 100 kronor per gång

Helt slut i kropp och skalle blir man iaf, men på ett härligt sätt tycker jag.
Nåja, vet inte om jag sagt någonting vettigt nu

lite tankar iaf.
Kram, Anna