Hej!
Jag undrar hur tidigt makan ha syskon sova själva i samma rum. min äldsta är tre och yngsta 4 månader.
Man blir ju lite orolig om Emma (3¨åringen) skulle göra något tok med den lilla.
Tacksam för svar
sova med syskon
Hej,
har en tråd på gång med lite samma infallsvinkel på "Späda barn..."
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=15519
Kanske kan ge något?
Följer intresserat även denna tråd.
har en tråd på gång med lite samma infallsvinkel på "Späda barn..."
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=15519
Kanske kan ge något?
Följer intresserat även denna tråd.
Helena
mamma till Liv 050219 och Buster 080206
Mina har samsovit (obs i var sina sängar då, förstås
) sedan lilltufsan började sova hela nätter - vid 5 månader och hade koll på ramsan. Alldeles ljuvligt strålande lösning för alla parter - tycker jag
Något tok har då aldrig hänt, vad då det skulle vara
- men lite snack kan det bli någon gång ibland. Men oftast är det bara någon minuts kvitter.
Lycka till!
Lycka till!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Hej!
min lilla tjej har nu hunnit bli 8 mån och storebror är 3 1/2 år. Arvid vill väldigt gärna att lilla syster ligger i hans rum och nu till sommaren ska vi till sommarstugan där de antagligen blir tvugna att sova i samma rum pga rumsbrist...
säkert till arvids förtjusning!
de somnar bra på kvällen båda två, arvid kan dock ränna lite och oftast bli bajsnödig!
. vaknar elsa så somnar hon oftast om med ramsan...förutom när klockan börjar bli framåt 4.30.... då kan det ta ett tag och ibland somnar hon inte om utan då har jag faktiskt gått in och gett henne välling..
ja, jag vet men det är väldigt sällan! pga detta är jag ju lite orolig för att arvid ska vakna han också! JAG VILL INTE HA 2 UNGAR UPPE KL 5 PÅ MORGONEN!
några bra tips?
min lilla tjej har nu hunnit bli 8 mån och storebror är 3 1/2 år. Arvid vill väldigt gärna att lilla syster ligger i hans rum och nu till sommaren ska vi till sommarstugan där de antagligen blir tvugna att sova i samma rum pga rumsbrist...
de somnar bra på kvällen båda två, arvid kan dock ränna lite och oftast bli bajsnödig!
några bra tips?
Mamma till Arvid 050131 (kurad vid 7 mån) och Elsa 071028 (SM från början) och en ny liten Saga 110503.
-
ilindstrom
När vi är på resande fot så sover vi ofta i samma rum allihopa eller typ 3 i ett rum och 2 i ett annat rum. Min erfarenhet är att första kvällen/natten kan det bli endel tissel och tassel på kvällen och kanske lite tidigare morgon än i vanliga fall, men redan andra natten brukar de sova som grisar. Nu sist så vaknade lillbus till vid två och var riktigt förbannad en bra stund men de andra två rörde inte en fena. Kan inte riktigt förstå hur det går till men de toksover trotts oljudet. Så jag är säker på att det kommer att gå kanon. De stora brukar jag prata med redan på dagen att de ska sova i samma rum och att vi låter alla sova färdigt och ligger kvar i våra sängar. Brukar funka bra.
hälsningar
Ida
hälsningar
Ida
Tänkte bara meddela att mina farhågor över att lägga Liv, 3 år, och Buster, 4 månader, i samma rum var helt ogrundade. Det funkar super!
Vi lägger först Buster och när han somnat smyger vi in med Liv. Smyger och smyger föresten, hon kan vara ganska högljud. I kväll tände hon t.o.m. taklampan, men han sover igenom allt. På morgonen väcker vi dem båda.
En liten solskenshisoria för dem som oroar sig.
Vi lägger först Buster och när han somnat smyger vi in med Liv. Smyger och smyger föresten, hon kan vara ganska högljud. I kväll tände hon t.o.m. taklampan, men han sover igenom allt. På morgonen väcker vi dem båda.
En liten solskenshisoria för dem som oroar sig.
Helena