Vaknar för att han vänder sig till rygg..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Erika

Vaknar för att han vänder sig till rygg..

Inlägg av Erika »

Hej!

Allt har fungerat kanonbra! Lillplutten är nöjd på kvällen när vi lägger ned honom i sängen.. han ligger å jollrar ett tag innan han somnar och sen sover till ca kl 05-06.
För ca 4 dygn sen så vände allt! Nu vaknar han runt 01 och snurrar runt i sängen som en virrpanna.
Han hamnar i huvudändan på sängen - diagonalt! Och då ligger han och pratar och vägrar att somna om.
Jag vänder snabbt och backar sen ut, men hinner inte ens ut ur rummet innan han vänt sig igen.
Så håller han på i ca 1,5-2 timmar....
Jag har försökt att "bulla" upp i sängen så att han inte ska kunna snurra men det hjälper inte! Han rullar över allt som jag lägger i.. :)
Vad ska man hitta på tro? Någon som har några bra tips?!

Kram Erika
Mamma till tv? sm? pojkar :)
Gustaf (april -97) och Noah (nov -04)
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Jag tycker du ska låta bli att vända tillbaka honom. Som det är nu är det rena nattklubben för honom med mamma som uppträder ngn timme varje natt. :shock: Han är så stor nu att han kommer att vända sig fram och tillbaka under hela natten utan din hjälp. Passa på att sov istället :D så kommer han oxå att göra det.
Alltså backa, ingen trafik om han inte är ledsen( vilket jag fattar det som att han inte är).
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Susanne G :D

Ingen fara, alltså. Monsieur gymnastiserar :lol: När han sovit i tio minuter (inte tjugo) kan du vända honom rätt och stoppa om, utan att han märker det. Svalt i rummet :D Eller också på nattkulan när ni själva ska lägga er. Vaknar han till så ge honom en saklig och lagom söt bekräftelseramsa utanför :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"