Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Ha, ni är ju för härlga, men hur ska jag med mitt dåliga minne kunna komma ihåg alla roliga, intressanta grejjer ni kacklat om :?:

Jag håller mig till Gottis ett tag... Kolla in vilken kraft då får här... Det var ju det du bad om på SMS eller hur :heart: :heart: Stora styrke kramar till dig. en dag i taget, och en sak i taget, ta det lungt, det viktigaste först. Är några bra deviser man kan ha med sig på livets resa.

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa! :heart:

Nu har jagg hunnit läsa ikapp. man är borta ett par dagar och det skivs metervis, superroligt tycker jag :heart:

tinis, ser fram emot helgen. Kanske har du tid en liten stund ivarjefall att hänga här med oss. Ska bli så roligt att höra hur huset blev och hur ni haft det på Öland. Fast allar mest väntar jag på att få höra om ditt hemliga mail som du skrev om för ett par månader. Du vet nyfiken i en strut. :wink:

Sussi, resa är alltid roligt, men det kan vara förfärligt jobbigt med alla försäljare tycker jag också. Tur att storsonen kunde rädda dig. Jag är lite avis på dig som har sju juveler, skulle gärna ha fler. Tyvärr går det bara inte, kan inte få fler barn. Är en stor sorg för oss men vi är naturligtvis glada över de tre underverk vi har här hemma :heart:

KajsaIE, kom ihåg att vila och återhämtning är A och O, om du ska orka med att ro iland alla dina projekt. Ser fram emot att träffa dig i Gastsjön. Låter som on storflickan kommer att få det kanon på dagis tror jag. :wink:

kiki, Vad tiden går fort, Felix redan hemma. Vad han är gullig och tar hand om andra sådär på en långresa. Jag kan se Mio framför mig när hon badar i gummibåten :D :heart: .

gotlandsmamman, tänker på dig och tycker du är stark som delar med dig. Vi andra lär oss massor genom att läsa dina och andras inlägg. Älskar att läsa när du skriver om dina pojkars bravader. :heart:

blomman, roligt att du tittar in, vilket du gärna får göra lite oftare. :heart:

JennyH, välkommen hit. Lämna gärna ett avtryck ibland om du vill :wink:

krümel, vilken härlig semester det låter som ni haft. Härligt med traktorer och djur. Det gick visst bra för tyskland igår. Final på söndag va?

ego, vi har varit i småland och gått på Astrid Lingrens värld. Vad barnen tycket det var roligt, även vi vuxna. Rent och snyggt över allt. Gott om toaletter och matställen. Bra skådespelare och välorganiserat. Kan varmt rekommenderas. Enda mörka molnet var att vi tappade bort mellanbus, efter tio minuters letande började jag känna gråten i halsen. Tog kontakt med personalen och på ett ögonblick så ringdes det och letades. så efter några minuter till så visste vi vart hon var och kunde hämta henne. Så då blev det pusskalas. :heart:

Vi bodde hos min svågers föräldrar på en gård. Superfint vid en sjö. De hade traktor och ett litet flyplan så barnen var helt lyriska. Spelade tennis gjorde vi också och det var riktigt roligt. Har aldrig gjort det förut men hela familjen tycket det var super tom. lillbus som knaprade på bollarna. Håller på att få sina framtänder och jag tror att det kändes rätt skönt.

Nu ska jag återgå till att packa upp och tvätta. Imorgon bär det av till min mormor och morfars sommarställe helt själv. Bara jag och en god bok. Kommer inte hem förren på söndag. Ska bli riktigt skönt att få längta efter alla här hemma. Har ju inte varit bort från barnen mer än korta stunder på drygt ett år. Nyttigt för mannen också tror jag :wink:

Kramar till alla. Hoppas jag inte glömt någon. Då ber jag om ursäkt :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, jag tror jag hänger här ett tag :D! Har ju mest lagt min tid i surödle-tråden, men måste ju vidga mina vyer lite :lol:!

ilindström: Vad skönt det låter, både med A L värld (inte borttappandet dock, hur tog mellanbus det hela?) och med ensamsemester!

Har ALLA tillgång till sommarstugor? Det låter så idylliskt och skönt.
Vi har inte det och inte släkten heller, och vi sörjer det ganska mycket. Har letat efter stuga/torp att arrendera på årsbasis, men inte hittat. Har letat efter något i lagom prisklass att köpa, men inte hittat något som inte är helt genommurket och samtidigt odyrt.

Våra önskemål är:
Max 2 timmar med bil från Göteborg
Badmöjlighet (sjö eller hav) på gångavstånd eller kort cykelavstånd

Ingen som har en stuga i bakfickan till oss? Det känns extra mycket nu när det är sommar, och alldeles tomt på barn på gården. Här sitter vi i storstan, och knappt lyckas jag komma utanför dörren heller med bebbarna :cry:. Anton kommer bli en sån där stadsunge som tror att fiskpinnarna simmar fyrkantiga i havet.

Om det är någon som vill byta sin stuga en vecka eller två mot en lägenhet i Göteborg, så diskuteras det GÄRNA! :D

:heart:
Jenny
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Jag har en ute på en bilfri ö vid Hönö/ Öckerö typ? Dvs i Göteborg. Med 100 m till havet. Skulle ni lätt få låna. Dock inget rinnande vatten inne i stugan. Men på utsidan finns det. Men det finns en tjusig inomhus toa nuförtiden.
Pm:a mig!

Ps: eller mja jag skriver till dig ändå eftersom jag ändå ska svara på ditt senaste meddelande :wink:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kvacke

Inlägg av kvacke »

Cissii - Du har pm! :D :heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
blomman

Inlägg av blomman »

Egentligen har jag inte tid just nu att hänga här, men ni vet ju, forumberoendet.. :lol:

cissii, det låter som om vi hänger på öar ganska nära varann på sommaren...

Puss alla söta tråd-anhängare!
cissii

Inlägg av cissii »

Blomman!

Vilken ö hänger du på :D ?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

JennyH, mellanbus tog det bra tycker jag. Klart hon var lite skärrad men hon konstaterade rätt så snart att mamma och pappa inte får tappa bort sig sådär. Hon är för gullig. Hon tittade stint på oss och sa att vi aldrig mer fick tappa bort henne, älsklingen min :heart: .

Låter ju super om du och cissii kunde få till det med sommarstuga. På tal om sommarstuga så är det inte så roligt alla gånger tycker jag. Det är ganska mycket jobb också som måste göras hela tiden. Man har alltid något som står på listan, men det är rätt kul ibland också. :wink:

cissii, vad roligt om du och JennyH kan få ihop det med sommarstugan. :wink:

blomman, känner igen mig att man borde göra något annat än att hänga här typ. diska :oops: :wink:

kvacke, vad roligt att du är här :D :heart:

Börjar faktiskt få lite ångest över att jag ska vara borta från barnen i tre dagar, en evighet. Framförallt från lillbus som jag som mest varit borta ifrån i tre timmar tror jag. Självklart kommer de att ha det superbra med sin pappa som är väldens bästa pappa. Det är jag som kommer att ha abstinens. Men bara jag kommer iväg så blir det bra. :wink:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Kraaam i tråden jag ofta läser men aldrig hinner skriva i...

Och en xtra varm lång en till gotlandsmamma! :heart:

/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Här är en till som smyger runt i kulisserna :oops: Jag läser tråden nästan varje dag men skriver sällan. Det är ganska mycket att göra på SoS så tiden räcker inte alltid till att skriva även här.

:heart: Varma kramar till er alla i tråden :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej alla goa kacklare! :D

Hinner inte skriva/svara nåt nu, måste i säng efter en usel natt som var... :( Jag borde kanske vara med som "elev" i SHN-kursen ;)

Återkommer i helgen, kram så länge! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej, hej,
idag är jag riktigt seg. Har varit två kvällar på Peace and Love-festivalen här i Borlänge nu. Är kanske lite för gammal för det känns på... Roligt var det iallafall! Igår kväll vid 00:15 spelade Kent och de var riktigt bra men vi var inte kvar till slutet utan skonade barnvakten vid 1. Suzanne Vega var också kul att se och Thåström. Men jag såg ingen hel koncert. Passar mig rätt bra! Ikväll spelar Håkan Hellström vid 00:30. Varför så sent? Jag tror faktiskt inte jag orkar gå dit. Mannen ska gå på WASP, men sen får det räcka. Jag känner de som startade festivalen för länge sen och det är ju helt fantastiskt hur det har utvecklats! Från att de fick lov att gå i personlig borgen och hade skulder på flera hundra tusen till Sverigen näst största festival! Väldigt roligt för hela Borlänge som ju mest var känt för kriminala gäng förut...

Ida: Låter himla kul med Astrid Lindgrens värld. SKulle vara kul att åka dit men vi väntar nog nåt år tills Hannes kan uppskatta det också. Tänk vad olika det är på barn hur de reagerar om de kommer bort. Det har inte hänt mig än med Lovisa och tror inte det skulle ske heller för hon är livrädd för att tappa bort oss. Och det är ju bra på sätt och vis! Får se hur det blir med Hannes.

Apropå sommarstuga så har ju vi tillgång till sommarstuga nu men bara sen förra året när mamma och pappa köpte ett ställe. Det är väldigt fint och känns riktigt lyxigt faktiskt. Min syster och man som bor i Stockholm har bott där nu sen midsommar och så har vi börjat renovera nere i en inredd lada. Bra med lite fler mysiga rum att sprida ut sig i!

Sussi: Inte för att jag önskar dig dåliga nätter men det kan faktiskt vara lite skönt att höra att inte alla, särskilt du som är så erfaren!, kan ha lite struliga nätter ibland. 8) Jag tycker att huvudsaken är att barnen sover som de ska nästan alla nätter. Något undantag ibland får man väl ta?! När Hannes blir förkyld, vilket har blivit alldeles för ofta tycker jag, brukar han sova lite oroligare och det kan jag förstå.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Krümel skrev:
Sussi: Inte för att jag önskar dig dåliga nätter men det kan faktiskt vara lite skönt att höra att inte alla, särskilt du som är så erfaren!, kan ha lite struliga nätter ibland. 8)
:wink: :lol:

Då måste jag berätta om lilla Mejagos som inte hade bajsat på ett par dygn..och helt plötsligt sent igår kväll, vid 22, lades den första av mååånga laddningar...hela natten lång.. :roll: Idag är hon en mycket lycklig (lättad?) dam :lol: :heart:

/Fjällmor (med sömngrus i ögonen)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Krümel Det är inte barnen som strular med sömnen, de sover som stockar ;) Det är JAG som sover som en kratta! Att dessutom vara uppe till efter midnatt är rena "döden" för min sömn, jag måste somna innan 23 om jag ska sova bra. Borde inte alls sitta här iom att vi ska iväg på fotbollscup ganska tidigt i morgon :?

God natt!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej på er!

Sussi: Jag har samma problem som du, ngn kanske kan kura oss samtidigt som bebisarna hos Anna, vore inte dumt :wink: Jag har stora problem med att somna om, dvs när maken snarkar så kan jag vara vaken och irritera mig på det osv, hemskt jobbigt.

Kram från en trött Kajsa
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"