Kuren startar nu!
-
TorpSara
-
Gäst
Hej!
Du/ni resonerar klokt, och det verkar som att ramsan sitter bra. Redan! Bra jobbat, tycker jag. Överhuvudtaget är jag tokimpad av ert kurande, som jag följt med ett halvt öga
.
Om insomningen och gnyendet:
Jag hade nöjt mig med en ramseomgång (eller ingen). Fyra ramsomgångar känns lite tjatigt, om det bara är insomningsgnyende. Hon fixar ju biffen bra själv. (ELler du kanske menade att du ramsade en gång, men i fyra verser? Isåfall har jag inget att anmärka på
. )
Om marginalkvartar:
Har inte riktigt koll på vart ni är i kuren, men visst är det fortfarande uppföljningsvecka? Jag skulle vara rätt så restriktiv med marginalkvartar hela uppföljningsveckan. Men det verkar ju gå hur bra som helst för er, så känner du att du vill ge marginalkvart på morgonen, så gör det! Bara du får väcka henne, så...
(så hon inte hinner vakna själv under marginalkvarten menar jag)!
MVH Jenny
Du/ni resonerar klokt, och det verkar som att ramsan sitter bra. Redan! Bra jobbat, tycker jag. Överhuvudtaget är jag tokimpad av ert kurande, som jag följt med ett halvt öga
Om insomningen och gnyendet:
Jag hade nöjt mig med en ramseomgång (eller ingen). Fyra ramsomgångar känns lite tjatigt, om det bara är insomningsgnyende. Hon fixar ju biffen bra själv. (ELler du kanske menade att du ramsade en gång, men i fyra verser? Isåfall har jag inget att anmärka på
Om marginalkvartar:
Har inte riktigt koll på vart ni är i kuren, men visst är det fortfarande uppföljningsvecka? Jag skulle vara rätt så restriktiv med marginalkvartar hela uppföljningsveckan. Men det verkar ju gå hur bra som helst för er, så känner du att du vill ge marginalkvart på morgonen, så gör det! Bara du får väcka henne, så...
MVH Jenny
Jenny, tack for komplimangen! Nu blev vi stolta! Det ar fantastiskt att det fungerar sa val, vi jobbar stenhart pa hela paketet 8)
Jo, vi ar i uppfoljningsveckan. Kurnatt 7 blir det i natt. TorpSara skriver att vi kan anvanda oss av marginalkvartarna och Jenny ar lite mer forsiktig. Da far det bli natt mitt emellan da....
Kvallspalanen blir denna: Om hon gnyr avvakta aven om det drojer innan hon somnar - det har tagit mellan 15-25 min.
Morgonplanen: Pangramsa direkt om hon vaknar efter 05:00.
Som alltid: TACK alla underbara, hjalpsamma manniskor for stottning!!!
/mammaHanna
Jo, vi ar i uppfoljningsveckan. Kurnatt 7 blir det i natt. TorpSara skriver att vi kan anvanda oss av marginalkvartarna och Jenny ar lite mer forsiktig. Da far det bli natt mitt emellan da....
Kvallspalanen blir denna: Om hon gnyr avvakta aven om det drojer innan hon somnar - det har tagit mellan 15-25 min.
Morgonplanen: Pangramsa direkt om hon vaknar efter 05:00.
Som alltid: TACK alla underbara, hjalpsamma manniskor for stottning!!!
/mammaHanna
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.
Tilda född 091109.
Hejsan!
Jag måste bara stämma in i applåderna, ni gör verkligen ett super jobb med lill frökens kurande och det känns verkligen som ni tar till er hela konceptet!
I eran förra tråd frågade ni mycket, och nu känns det som att ni har fin koll på det mesta och jag gläds med er.
Bra jobbat Hanna och Matte för att inte glömma lill fröken! =D>
//Malin
Jag måste bara stämma in i applåderna, ni gör verkligen ett super jobb med lill frökens kurande och det känns verkligen som ni tar till er hela konceptet!
I eran förra tråd frågade ni mycket, och nu känns det som att ni har fin koll på det mesta och jag gläds med er.
Bra jobbat Hanna och Matte för att inte glömma lill fröken! =D>
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Duggan, tack for uppmuntran! Tack, tack, tack, for uppmuntran!
Nattens rapport:
19:55 Nattning. ramsar ut bakar ihop bekraftelseramsan. tyst ca 1 min. darefter borjar gny. gnyr fran o till 20 min. ramsar i 4 omgangar. Har har vi fatt radet fran flera av er har pa Forumet att avvakta. Det kanns som hon gnyr sa lange bara.....
20:18 somnar
05:17 vaknar - PANGRAMSA. tystnar ca 10 sekunder. gnyr.
05:19 pangramsa. tystnar inte pa ramsan. gnyr mer och mer. Lite ledsen.
05:22 ramsar typ "all is well". tystnar inte pa ramsan. Mer ledsen.
05:24 samma som ovan.
05:39 samma som ovan. lyssnar pa ramsan. tystnar. bekraftelseramsa
05:42 ramsar typ "all is well". blir mer o mer ledsen och kanske lite arg?
05:43 gar in, lagger tillratta+solfjader. Hon hade vant sig pa mage och lag utan tacke. Lag med huvudet mot spjalorna. Ramsade ut. Tyst.
05:47 bekr.ramsa. Tyst.
06:14 gnyr igen. avvaktar. Tystnar.
vackte henne 08:15. La till marginalkvarten.
FRAGA:
For mkt trafik? Kan vi gora pa annat satt eller ar det bara att rida ut vargtimman som vi gjort i natt? Ar lite radda att gora for mycket ELLER for lite....
/H
[/b]
Nattens rapport:
19:55 Nattning. ramsar ut bakar ihop bekraftelseramsan. tyst ca 1 min. darefter borjar gny. gnyr fran o till 20 min. ramsar i 4 omgangar. Har har vi fatt radet fran flera av er har pa Forumet att avvakta. Det kanns som hon gnyr sa lange bara.....
20:18 somnar
05:17 vaknar - PANGRAMSA. tystnar ca 10 sekunder. gnyr.
05:19 pangramsa. tystnar inte pa ramsan. gnyr mer och mer. Lite ledsen.
05:22 ramsar typ "all is well". tystnar inte pa ramsan. Mer ledsen.
05:24 samma som ovan.
05:39 samma som ovan. lyssnar pa ramsan. tystnar. bekraftelseramsa
05:42 ramsar typ "all is well". blir mer o mer ledsen och kanske lite arg?
05:43 gar in, lagger tillratta+solfjader. Hon hade vant sig pa mage och lag utan tacke. Lag med huvudet mot spjalorna. Ramsade ut. Tyst.
05:47 bekr.ramsa. Tyst.
06:14 gnyr igen. avvaktar. Tystnar.
vackte henne 08:15. La till marginalkvarten.
FRAGA:
For mkt trafik? Kan vi gora pa annat satt eller ar det bara att rida ut vargtimman som vi gjort i natt? Ar lite radda att gora for mycket ELLER for lite....
/H
[/b]
Tilda född 091109.
Tilda född 091109.
Hejsan!
Jag tycker ni har jobbat på bra i vargtimmen, den kan tyvärr hänga kvar ett tag till men det gäller för dom ömma att ha en stor skopa tålamod och en stor tilltro till den lilla.
Nyckeln i vargtimmen är att inte överarbeta, alltså bort med bekräftelsen det kan snarare reta i det skedet. Sedan skulle jag nästan välja tex musik istället för att ramsa så kontunuerligt, alltså ej överarbeta, heldre en pangramsa, skriker hon upp sig så på med hög musik, eller höga husljud typ dammsugare. Avvakta, avvakta så långt det går, var coll och ha is i magen.
Har ni väckarklockan till fröken, annars skulle jag varmt rekomendera det!
//Malin
Jag tycker ni har jobbat på bra i vargtimmen, den kan tyvärr hänga kvar ett tag till men det gäller för dom ömma att ha en stor skopa tålamod och en stor tilltro till den lilla.
Nyckeln i vargtimmen är att inte överarbeta, alltså bort med bekräftelsen det kan snarare reta i det skedet. Sedan skulle jag nästan välja tex musik istället för att ramsa så kontunuerligt, alltså ej överarbeta, heldre en pangramsa, skriker hon upp sig så på med hög musik, eller höga husljud typ dammsugare. Avvakta, avvakta så långt det går, var coll och ha is i magen.
Har ni väckarklockan till fröken, annars skulle jag varmt rekomendera det!
//Malin
Talamod var ordet sa Bill, Talamod var ordet sa Bull
Jo, det kandes som lite val mkt trafik med ramsor i morse. Ska nu leta upp Mozartskivan och pa med den imorgon bitti om hon vaknar i vargtimmen!
imorse hade hon ju vant sig sa hon lag pa rygg. ok att vanda over henne pa mage igen eller ska hon skota det sjalv:?:
Dagslurarna gar sa fint, sa fint
. Somnar pa ca 5 min - helnojd!
mvh mammaH
Jo, det kandes som lite val mkt trafik med ramsor i morse. Ska nu leta upp Mozartskivan och pa med den imorgon bitti om hon vaknar i vargtimmen!
Dagslurarna gar sa fint, sa fint
mvh mammaH
Tilda född 091109.
Tilda född 091109.
Hejsan!
Eftersom jag personligen aldrig sätter min fot i barnrummet efter vargtimmen, så har jag därmed aldrig vänt på morgonkvisten. Men jag vet att en del gör det, 1 vändning per uppvak, men hellst inte i vargtimmen. Men däremot kan man gå in efter 10 min och vända över till mage och rätta till filten om man så vill!
//Malin
Eftersom jag personligen aldrig sätter min fot i barnrummet efter vargtimmen, så har jag därmed aldrig vänt på morgonkvisten. Men jag vet att en del gör det, 1 vändning per uppvak, men hellst inte i vargtimmen. Men däremot kan man gå in efter 10 min och vända över till mage och rätta till filten om man så vill!
//Malin
Heeeejsan!
Nattens rapport:
19:55 God natt. Gnydde. Jag tog till dammsugning
20:15 lyssnade.tyst. sover! Fardig med dammsugaren...
04:55 vaknade, gnydde. Pangramsa - somnade
05:06 gick in och kollade. Lillan hade somnat pa rygg, utan tacke! La tillratta.
08:00 Vackte en gott sovande flicka
Duktiga, duktiga flicka!
Tack for fantastiskt bra hjalp har pa forumet!
Kanns som vi ar nara malet nu - fokusera 8)
Aterkommer!
/kram fran en glad familj
Nattens rapport:
19:55 God natt. Gnydde. Jag tog till dammsugning
20:15 lyssnade.tyst. sover! Fardig med dammsugaren...
04:55 vaknade, gnydde. Pangramsa - somnade
05:06 gick in och kollade. Lillan hade somnat pa rygg, utan tacke! La tillratta.
08:00 Vackte en gott sovande flicka
Kanns som vi ar nara malet nu - fokusera 8)
Aterkommer!
/kram fran en glad familj
Tilda född 091109.
Tilda född 091109.
Goood Moooorgon
Lycka ar att sova som sma grisar
. Nu har det hant - Gumman har sovit 12 timmar utan hjalp fran oss! Hon har gnytt ett par ganger under natten men det tog bara ett par sekunder sa tystnade hon igen. Pa dagarna ar hon pigg och glad. Ater gor hon i STORA mangder
. Kombinerar amning med lunch, mellis, middag och valling. Fungerar mkt bra.
Anna Wahlgren vi ar dig evigt tacksamma O:)
Malin, Ida, Jenny, Torpsara och alla andra har pa Forumet - TACK for stottning. Ni gor ett fantastiskt jobb O:) 
Kram
pappaMatte, mammaHanna och Febe
Lycka ar att sova som sma grisar
Kram
pappaMatte, mammaHanna och Febe
Tilda född 091109.
Tilda född 091109.
-
ilindstrom
Vilken fantastisk rapport jag läser så här på söndagkvällen. Vad jag glädjs med er alla tre, vilket fantastiskt jobb hela familjen gjort. Pris och beröm =D> \:D/
{|=
Ta nu tillvara det ni skapat och vårda det ömt. Svara gärna i andras trådar och dela med er av era erfarenheter, det stärker vet ni
Tack för att jag har fått följa just er på er resa fram mot den goda nattsömnen.
kramar
Ida
Ta nu tillvara det ni skapat och vårda det ömt. Svara gärna i andras trådar och dela med er av era erfarenheter, det stärker vet ni
Tack för att jag har fått följa just er på er resa fram mot den goda nattsömnen.
kramar
Ida
Hej igen!
Lilla Gumman har sovit tre natter helt utan uppvak! Fantastiskt!
Natten till idag var lite orolig, gnydde vid ett par tillfallen. Vaknade vid 06:00, gav henne pangramsa. Gav ytterligare en ramsa. Somnade inte om lag och gnydde och bev lite ledsen. Efter ca 30 minuters avvaktande gick jag in och la tillratta, hon hade vant sig om sa hon lag pa ryggen utan tacke. Det var ganska kallt inne i rummet. Ramsade ut, hon somnade om direkt. Vackte henne 08:15, la till marginalkvarten.
Ar det OK att ga in och vanda over till magen efter att vi avvaktat rel lang tid?
Hon verkar ha svart att vanda runt till magen igen, nar jag gatt in och lagt tillbaka henne pa magen somnar hon oftast om direkt. Detta har hant upprepade ganger de senaste fyra dygnen.
Insomningstiden har okat pa dagslurarna. Eftermiddagslurarna och kvallslaggningen tar upp till 30 min. Ar det vanligt att det blir sa?
Ramsar pa vagen ut vid laggning (som alltid). Radion star alltid pa med hoga ljud. Gor husljud och pa kvallen damsugs huset noga.
Vad sager ni? Verkar detta vara ratt vag att ga. (Kuren borjade 18/6)
kramH
Lilla Gumman har sovit tre natter helt utan uppvak! Fantastiskt!
Natten till idag var lite orolig, gnydde vid ett par tillfallen. Vaknade vid 06:00, gav henne pangramsa. Gav ytterligare en ramsa. Somnade inte om lag och gnydde och bev lite ledsen. Efter ca 30 minuters avvaktande gick jag in och la tillratta, hon hade vant sig om sa hon lag pa ryggen utan tacke. Det var ganska kallt inne i rummet. Ramsade ut, hon somnade om direkt. Vackte henne 08:15, la till marginalkvarten.
Ar det OK att ga in och vanda over till magen efter att vi avvaktat rel lang tid?
Hon verkar ha svart att vanda runt till magen igen, nar jag gatt in och lagt tillbaka henne pa magen somnar hon oftast om direkt. Detta har hant upprepade ganger de senaste fyra dygnen.
Insomningstiden har okat pa dagslurarna. Eftermiddagslurarna och kvallslaggningen tar upp till 30 min. Ar det vanligt att det blir sa?
Ramsar pa vagen ut vid laggning (som alltid). Radion star alltid pa med hoga ljud. Gor husljud och pa kvallen damsugs huset noga.
Vad sager ni? Verkar detta vara ratt vag att ga. (Kuren borjade 18/6)
kramH
Tilda född 091109.
Tilda född 091109.