Hep! Here I am!
Ni har jobbat på bra här i tråden ser jag! Applåder! =D>
Lyckos er som får vara i sol och värme i flera månader!
Men, två månader är en låååååååååååång tid för ett så pass litet barn att det kan bli struligt att köra med så "sena" tider under en såpass lång tid. Barn har en konstig tendens att fall in i sin "normala" rytm, varhelst man befinner sig! (Blir varje gång lika förvånad hur de "hittar" sina egna tider (hos oss sover man 20-åtta) om det så bara är en timmes tidsskillnad.) Jag säger inte att det är omöjligt (det finns ju barn som sover mellan 22-10 även i Norden!), men det hör nog till ovanligheterna att barn orkar vara vakna så länge. I synnerhet som er lilla verkar ha en tendens att vakna i ottan!
Förbered er på att lilla bebben kommer att tro att ni har flyttat, eftersom 2 månader är en alldeles för lång tid för ungen att vara "på besök". Därför kan det vara till hjälp att själv ställa in sig på att det är en flytt ni gör och inte en semester.

4- 7 dagar kan man lätt meka med tider och sömn med en välsövd unge, men längre än så kan bli svårt. Mina linlottar är nu 1,5 och 2,5 år och jag tycker fortfarande att 4 dagar är max med konstiga tider för mat och annat. Efter det brukar nätterna bli knasiga och/eller ungarna gnälliga...
Så mitt råd är att köra på med era gamla tider även i Thailand, utan att för den skull låsa in er på hotellet nätterna igenom! (Antar att det är baktanken?) Sätt ungen i vagnen och gå ut en sväng även senare en gång i veckan eller så, men låt tiderna "i princip" vara de samma!

Om ungen somnar i vagnen så är et lätt som en plätt att flytta över pyret i sängen när ni kommer hem!
Under vinterhalvåret har jag 1-2 dagar/vecka där jag och ungarna går på ett evenemang som slutar runt kl 22. Jag brukar släpa med vagnen, den som vill sova kan sova, i annat fall somnar de senare i bilen (eller så inte...

). Ungarna fixar det eftersom de alla andra nätter sover som små grisar! Så man kan göra avstickare i schemat, så länge som det finns ett schema att sticka av från!

Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006