Nej allt är inte alltid perfekt. Såklart tänkte jag säga. Det är barn som utvecklas det handlar om. Så här bakslagas det med jämna mellanrum. Men skillnaden på första bakslaget (som jag antar att detta är för er?) och andra är, att man VET att det kommer ordna upp sig igen. Bara man själv inte ändrar något i rutinerna. Därför kan man behålla självklarheten och inte ifrågasätta vare sig tillvägagångssätt eller barnet.Jag kan inte hjälpa att undra hur kuren funkar för er andra. Är allt perfekt eller har ni också så stora bakslag som vi.
Själv har jag haft kvällsskrik och nattuppvak i några omgångar under senaste halvåret. Men det är inget jag behöver skriva in och fråga om, jag gör bara som vanligt. Det är kanske därför det verkar som att allt bara går på räls för alla andra? Men det hela är ju en process.
Det ger ju ingen frihet alls! Man sitter ju i ett egenkonstruerat fängelse.
Det viktiga är ju att man förstår varför man gör som man gör. Tycker du att det är bättre att plocka upp dottern mitt i skriket eller låta henne sköta sina sovtider själv på dagarna så ska du ju gå efter det? För då tycker du det. Och då funkar det bäst? Är du med mig?
Om jag får analysera lite efter din text, så tycker jag att det fattas lite personligt ansvar här, det känns som om kuren ska lösa allt och styra upp det för bebisen. Eller lämna över tiderna till dottern att bestämma. Och det kan man ju såklart göra om man tycker det är rätt. Men tycker man inte det så finns kuren som ni kan ta HJÄLP av att styra upp det hela. (Förstå mig rätt, jag vet själv hur jobbigt det är. Jag hade problem med en liten insomningsskrikare i 2 mån, innan jag fick ordning på det.) Ingen kan svara på frågor om hur länge och när dottern ska sluta skrika.
Och här får ni all hjälp som kan uppbådas och säkerligen personlig hjälp med. Så självklart kommer det ordna sig.
Vill även tipsa om Klagomuren här på Forumet. Där kan man ösa ur sig känslor till höger och vänster om jobbiga saker
Lycka till
Ps:
Ville bara påminna om att alla här inne svarar på sin lediga tid och gör så gott dom kan. Du menade säkert inget illa med ovanstående, men det fick ändå mig att reagera lite. För självklart är det så "vi" kommer svara.Nu säger ni säkert att vi visat henne i handling att om hon bara skriker länge nog så kommer någon och plockar upp henne. Men det ska hon väl veta också.
Men kanske läser jag det på fel sätt, och isf ber jag om ursäkt!