Å andra sidan påminner det där om vårt schema. Edvard ville sova lääänge mitt på dagen, helst tre timmar, och då fick vi ha kortare natt. Det var inet problem att förlänga natten sedan heller.
Många tycker inte att man ska byta schema i åttamånadersångesten, men jag tycker att det är något överdrivet, det är inte alltid det trasslar på det viset och så mycket. Vår började dessutom när han var nio månader och två veckor, så kan det också vara.
Vill du byta schema vid 8- månader så ska du fundera på ett med två lurar.
Lilla tjejen har alltid haft ganska go ro att sova på lunch, därför valde vi att hon skulle sova långt pass, 3h, då.
Samtidigt är det som Malin säger att det kanske är lika bra att göra 12 timmarsnatt redan nu, det är bara det att 1½timma låter så lite....
Malin då menar du att vi ska börja med ditt schemaförslag redan nu på onsdag kväll? Vi börjar ju kura natten till torsdag, ska vi börja med schemat då, om inte blir det långt med 3 h sömn 12-15 och sedan sova för natten 19:00 eller vad tror ni?
Sara, vad menar du med "Vill du byta schema vid 8-månader så ska du fundera på ett med dtvå lurar".
/H
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.
Jag tycker att du börjar med det nya schemat, vilket du nu bestämmer dig för, på torsdagen, för då kan du sätta dagslurarna enligt schemat med verktygen som instalerats under natten, och sedan backa dag för dag precis som under nätterna. Så tänker jag, men du gör som du vill förstås!
Enligt "mitt" schema kan du även välja att ha 2 h långlur och en 20 minutare på em om du föredrar det.
Men jag föredrar 12 h nätter men det är ju jag det, valet är ditt!
Hej!
Idag borjar det stora aventyret, ELLER?
Igar blev gumman vaccinerad och idag kanns hon lite varm. Nu pa morgonen hade hon 38.1. Vad sager ni - ar det feber?
Kora enligt planen eller vanta en natt?
/mammahanna
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.
Det är feber, men man kan ändå köra enligt planen. Ge alvedon och håll lite koll. Vaccin-feber brukar vara lindrig och kortvarig och ofta blir de trötta också.