Tinis kackeltråd
-
KajsaIE
-
Gotlandsmamma
Inte behöver du ursäkta dig Ida, det är väl jag som ska göra det, för att jag berättar om såna intima och kanske privata saker...men jag ville lätta lite på locket om man säger så, och kanske få råd av nån som kan...detta forum är ju sååå brett! Men nu blev jag full i skratt...jo, jag tyckte mig se små maskar, även hos J...men min man sa så här, men de kryper ju inte runt...och jag sa att det behöver de väl inte göra...men som sagt, jag ringer till VC i morrn o kollar, för jag tror att jag har urinvägsinfektion också...som att det inte är nog med att det kliar på ett ställe...
Fick precis ett sms från Tinis - som saknar forumet myyyyyyyyyyycket!
Här sitter jag vid datorn och surfar runt o kan inte bättre...kanske ska gå o duscha lite...börjar bli stel i axlarna.
Fick precis ett sms från Tinis - som saknar forumet myyyyyyyyyyycket!
Här sitter jag vid datorn och surfar runt o kan inte bättre...kanske ska gå o duscha lite...börjar bli stel i axlarna.
Hallå på er maskar
Nu är jag nöjd
Felix fick en fin avslutning, bjöd mormor, morfar, pappa med flickvän, bror och oss på italiensk buffe (eller så var det jag som bjöd) sen var det en trevlig avslutning med många många tårar. Nu är dom ute och käkar på en resturang i stan
de små gullungarna.
DETOX
KajsaIE, ta det lugnt, om du är sockerberoende har du otroligt mycket gifter i kroppen och att göra en detox på 3 veckor kan göra dig JÄTTE sjuk. Jag har en kineseolog som jag går hos, jag går på en LÅNG (säkert 2 år) avgiftning, just för att inte bli för sjuk. Det som hänt änsålänge är att jag får kramper i vaderna och då har jag fått lösa det med magnesium men framförallt E-vitamin. Jag har hållt på några månader nu, men jag hade sedan i höstas tagit bort alla (
) kolhydrater. I sommar ska jag prova mig på en 10 dagars intensiv kur. Men bara under proffsig ledning. Hoppas jag inte skrämt dig nu
Men vad jag menar är, var försiktig, ta hjälp ordentligt innan du börjar. Är det så att du verkligen har ett sockerberoende som i en beroende sjukdom bör du söka proffessionell hjälp för det är svårt att klara på egen hand.
Kramar Kristina
Nu är jag nöjd
DETOX
Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
puh
Nu är han incheckad online på sitt flyg
avgår från arlanda i morgon kl 15.40 sen framme i Tanzania, efter 1 byte, på fredag morgon kl 06 svensk tid. (han i det här fallet är sonen, 16-åriga Felix)
puh, vilken tur ändå att jag inte är så himla nojig
Jag har tillit, jag har tillit, jag har tillit, jag har tillit, osv.
kram
puh, vilken tur ändå att jag inte är så himla nojig
kram
Social delaktighet
Social delaktighet
-
KajsaIE
Godmorgon!
kiki: nej du skrämmer mig inte men det är ändå väldigt bra att känna till de olika biverkningar. Jag är rätt duktig på att hoppa på en massa roliga saker jag läser om, det är bra att ngn tar ner mig på jorden
Jag anser att jag har sockerberoende på så sätt att när vi har socker hemma (bullar, kakor, choklad) så MÅSTE jag äta upp det men har jag inte socker hemma så går jag inte och handlar på en gång. Förutom socker så är jag otroligt dålig på att äta grönsaker. Frukt gillar jag men det är ju såklart för allt fruktsocker som jag proppar i mig för att fixa sockerbehovet. Det jag ska göra är att äta nyttigare helt enkelt. Jag VET att jag fixar vara utan socker men har aldrig lyckats behålla sockerfritt mer än några månader. Jag ska bli bättre på grönsaker och framförallt mera ekologiska matvaror...
...kram så länge
kiki: nej du skrämmer mig inte men det är ändå väldigt bra att känna till de olika biverkningar. Jag är rätt duktig på att hoppa på en massa roliga saker jag läser om, det är bra att ngn tar ner mig på jorden
Jag anser att jag har sockerberoende på så sätt att när vi har socker hemma (bullar, kakor, choklad) så MÅSTE jag äta upp det men har jag inte socker hemma så går jag inte och handlar på en gång. Förutom socker så är jag otroligt dålig på att äta grönsaker. Frukt gillar jag men det är ju såklart för allt fruktsocker som jag proppar i mig för att fixa sockerbehovet. Det jag ska göra är att äta nyttigare helt enkelt. Jag VET att jag fixar vara utan socker men har aldrig lyckats behålla sockerfritt mer än några månader. Jag ska bli bättre på grönsaker och framförallt mera ekologiska matvaror...
...kram så länge
-
Gotlandsmamma
Idag är mamman ganska låg...känner inte riktigt igen mig själv. Hoppas att det går över snart.
Pratade med sjukvårdsrådgivningen på morgonkvisten...spånade lite...hon pratade om brist på vitamin B (som jag läst att andra haft här på forumet) som kan ge klåda på kroppen...nu har ju jag bara klåda där bak, men nåt som känns obehagligt är att det STICKER i kroppen på mig, kliar inifrån...på Gotland får man ringa VC och beställa teleofntid för att slippa telefonkö, så jag har tid 13.45 och hoppas att jag kan få en tid, och kolla blodprov och prata med nån. Så jag akn får det här UR världen, minsann.
Ska iväg ikväll och träffa mina gamla kollegor...solen skiner...men jag har ingen lust, trots att det är trevligt att träffa folk...
Kajsa - låter klokt att du vill äta bättre o skippa sockret. Bönor, linser och baljväxter är bra o gott. Jag älskar kikärter, kidneybönor osv och har alltid i det i salladen. Avocado är inte heller fel.
Middagstips? Kycklingsallad kanske...vi ska till bibblan efter sovvilan.
När vi åt lunch såg J jättetrött ut o gäspade, är du trött Josef sa jag...då säger Caesar, Caesar åsså trött, skönt å vila ute i vagnen sen...vad bra!
Kram kram kram!
Pratade med sjukvårdsrådgivningen på morgonkvisten...spånade lite...hon pratade om brist på vitamin B (som jag läst att andra haft här på forumet) som kan ge klåda på kroppen...nu har ju jag bara klåda där bak, men nåt som känns obehagligt är att det STICKER i kroppen på mig, kliar inifrån...på Gotland får man ringa VC och beställa teleofntid för att slippa telefonkö, så jag har tid 13.45 och hoppas att jag kan få en tid, och kolla blodprov och prata med nån. Så jag akn får det här UR världen, minsann.
Ska iväg ikväll och träffa mina gamla kollegor...solen skiner...men jag har ingen lust, trots att det är trevligt att träffa folk...
Kajsa - låter klokt att du vill äta bättre o skippa sockret. Bönor, linser och baljväxter är bra o gott. Jag älskar kikärter, kidneybönor osv och har alltid i det i salladen. Avocado är inte heller fel.
Middagstips? Kycklingsallad kanske...vi ska till bibblan efter sovvilan.
När vi åt lunch såg J jättetrött ut o gäspade, är du trött Josef sa jag...då säger Caesar, Caesar åsså trött, skönt å vila ute i vagnen sen...vad bra!
Kram kram kram!
-
Gotlandsmamma
Nu ska jag köpa Pevaryl...för hon på VC som jag pratade med tyckte att det lät som svamp...sånt man inte pratar om ni vet...har det inte hjälpt till på mån får jag träffa en doktor...intresseklubben antecknar va?!!
Hoppas att ni alla mår gott. Jag känner mig bättre i humöret. Också tack vare en mkt professionell tjej på VC...tänk vad mkt det gör när man blir trevligt bemött.
Makens bror o dotter på 8 år har varit här en bra stund och umgåtts med oss, spontant å trevligt. Maken är på jobbet han. Som vanligt.
Puss!
Hoppas att ni alla mår gott. Jag känner mig bättre i humöret. Också tack vare en mkt professionell tjej på VC...tänk vad mkt det gör när man blir trevligt bemött.
Makens bror o dotter på 8 år har varit här en bra stund och umgåtts med oss, spontant å trevligt. Maken är på jobbet han. Som vanligt.
Puss!
-
ms Sophie
En sak som jag fått lära mig är att efter man borstat tändernaGotlandsmamma skrev:Nu ska jag köpa Pevaryl...för hon på VC som jag pratade med tyckte att det lät som svamp...sånt man inte pratar om ni vet...har det inte hjälpt till på mån får jag träffa en doktor...intresseklubben antecknar va?!!
Så jag går alltid och kissar efter tandborstning och har klarat mig, eller så är det tron som får mig att tro att det är det som gör det eller nåt sånt typ
Jag återkommer till dig via PM när jag har samlat mig lite efter Felix avresa
Jag har alltså levererat sonen till alanda nu, jag parkerade vid terminal 5 för att konstatera att vi skulle till terminal 2
När jag kom hem tillslut så somnade jag som en klubbad oxe, med värsta huvudvärken som kom när jag klev in genom dörren
kramar för nu
Social delaktighet
Social delaktighet
-
ilindstrom
Hej allihopa!
Gotlansmamman, vad bra att du fick prata med någon som var bra på VC. På tal om svamp och tandborstning så har jag fått lära mig att det är bra om manen också smörjer sina ädlare delar med prevaryl. Tydligen kan de bära på svamp utan att de märker något. Men så fort man själv slutar med salvan så får man tillbaka det. Jag vet inte men så kanske det är?
kiki, jag tycker du är så duktig som låter Felix åka. Det kommer gå hur bra som helst men jag förstår att du längtar till imorgon när han kan ringa och säga "hallå, jag är framme nu".
ms Sophie, jag kör på samma grej och det funkar här också. Men om jag glömer så har jag faktiskt fått uv. ett par gånger så jag tror att det är helt rätt
kajsaIE, jag är nog också lite sockerberoende på samma vis som du. Fast jag vill nog vara det. Tycker det är gott att på helgen få ta en chokladbit. Har nog inte den rätta motivationen för att avgifta mig.
Här blev inte blommorna planterade idag. Istället har barnen och maken åkt båt. På eftermiddagen kom morfar förbi helt spontant. Tror att det är först gången i barnens liv som de hänt, så jag blev faktiskt väldig glad. Nu ska maken och jag dricka te och äta lite jordgubbar för att senare kanske borst tänderna eller något annat...
kramar
Ida
Gotlansmamman, vad bra att du fick prata med någon som var bra på VC. På tal om svamp och tandborstning så har jag fått lära mig att det är bra om manen också smörjer sina ädlare delar med prevaryl. Tydligen kan de bära på svamp utan att de märker något. Men så fort man själv slutar med salvan så får man tillbaka det. Jag vet inte men så kanske det är?
kiki, jag tycker du är så duktig som låter Felix åka. Det kommer gå hur bra som helst men jag förstår att du längtar till imorgon när han kan ringa och säga "hallå, jag är framme nu".
ms Sophie, jag kör på samma grej och det funkar här också. Men om jag glömer så har jag faktiskt fått uv. ett par gånger så jag tror att det är helt rätt
kajsaIE, jag är nog också lite sockerberoende på samma vis som du. Fast jag vill nog vara det. Tycker det är gott att på helgen få ta en chokladbit. Har nog inte den rätta motivationen för att avgifta mig.
Här blev inte blommorna planterade idag. Istället har barnen och maken åkt båt. På eftermiddagen kom morfar förbi helt spontant. Tror att det är först gången i barnens liv som de hänt, så jag blev faktiskt väldig glad. Nu ska maken och jag dricka te och äta lite jordgubbar för att senare kanske borst tänderna eller något annat...
kramar
Ida
-
ms Sophie
Haha, kan tänka mig att det blev några tankevurpor därkiki skrev:![]()
![]()
![]()
tog en stund för mig
![]()
jag är inte helt snabb alltid
![]()
men det blev desto roligare när jag fattade det där om tandborstningen, fick köra några varv i hjärnan först.
Tack för skrattet
![]()
![]()
Fast jag trodde tandborstning var något som diskuterades mer eller mindre frekvent här i tråden
Ja, jag har hört om det (av syrran bland annat) och av kompisar så jag har använt mig av det så länge jag kan minnas och aldrig drabbats!ilindstrom skrev: ms Sophie, jag kör på samma grej och det funkar här också. Men om jag glömer så har jag faktiskt fått uv. ett par gånger så jag tror att det är helt rätt![]()
Jo, tandborstning pratas det ju om, men det borstas inte så mycket här så jag glömde liksom bort det
Jag har också hört om detta med kisseriet men aldrig provat det själv
någon uv har jag dock inte haft
kramis Kristina
Jag har också hört om detta med kisseriet men aldrig provat det själv
kramis Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gotlandsmamma
Är supertrööööööööööööööööött. Riktigt riktigt trött. Länge sen jag kände mig så trött. Det går att sova lite ett tag, men sen säger kroppen ifrån, sanna mina ord. Jag har ju pressat mig själv ang det här med maskar och svamp o gud vet vad, känns som att man är i en skog och lever med alla kryp...sätter sig på psyket, så jag tror ju att jag drabbats av allt plus lite till. Jag har haft buksmärtor idag, kanske mentalt det...men ont har det gjort.
Sa till C att jag hade ont i magen på fm, då svarade han mig att jag skulle lägga mig på en madrass o vila, ok sa jag o la mig där, han kom fram o gav mig massage och sen hoppade J på mig...efter en stund kom C in från terrassen o hällde grus på v-golvet. Då var det färdigvilat.
Nu på sistone vill inte C äta middag som vi äter vid 16.30...petar i maten i en halvtimma...och nu vid bad skriker han om maaaaaaaaaaaat...HUR gör ni när barnen inte vill äta mat?
Jag är glad över att min man är lika ointresserad som jag själv av fotboll på tv...fy bubblan vad tråkigt.
Varit på bibblan idag och kikat i böcker, J har blivit jätteintresserad av ALLA böcker, speciellt sin traktorbok. Efter bibblanbesöket gick vi till hamnen o kikade på båtar, det har kommit en hel turister till Visby hamn. Kul!
Hur yttrar sig brist på B-vitamin? Nån bra länk om detta?
Nu ska jag röja köket medan maken badar barnen. Sen ska jag dricka te och slappa rejält å hoppas på tidig kojsning. Kan ju alltid hoppas.
Kram
Sa till C att jag hade ont i magen på fm, då svarade han mig att jag skulle lägga mig på en madrass o vila, ok sa jag o la mig där, han kom fram o gav mig massage och sen hoppade J på mig...efter en stund kom C in från terrassen o hällde grus på v-golvet. Då var det färdigvilat.
Nu på sistone vill inte C äta middag som vi äter vid 16.30...petar i maten i en halvtimma...och nu vid bad skriker han om maaaaaaaaaaaat...HUR gör ni när barnen inte vill äta mat?
Jag är glad över att min man är lika ointresserad som jag själv av fotboll på tv...fy bubblan vad tråkigt.
Varit på bibblan idag och kikat i böcker, J har blivit jätteintresserad av ALLA böcker, speciellt sin traktorbok. Efter bibblanbesöket gick vi till hamnen o kikade på båtar, det har kommit en hel turister till Visby hamn. Kul!
Hur yttrar sig brist på B-vitamin? Nån bra länk om detta?
Nu ska jag röja köket medan maken badar barnen. Sen ska jag dricka te och slappa rejält å hoppas på tidig kojsning. Kan ju alltid hoppas.
Kram
-
ilindstrom
Vad skönt kiki. Då kan vi alla andas ut.kiki skrev:Så, nu har han ringt från Afrika, resan har gått bra och han är nu i säkra händer. Puh min lilla lilla bebis har blivit så stor så stor
![]()
värsta finingen är han också
![]()
Gotlandsmamman, ursäkta att jag lägger mig i igen
ms sophie, då borde det ju ligga någon sanning i det om det är fler som hört det.
Idag är jag rätt mör. Storbarnen och en kompis till Storbus har varit med mig på naturhistoriska hela dagen. Är helt snurrig i huvudet av dinosaurier, bergarter, människans utveckling m.m. Det blev lite kaosartat när det var dags för lunch. Resturangen var stäng ända till oktober och där stod jag med tre hungriga barn som ville ha mat nu. Så det fanns en atomat med mackor och risifrutti. Kanske inte så bra med tanke på sockert men det gjorde så att vi orkade ett par timmar till. Sedan köpte vi varmkorv på vägen hem. Båda barnen slocknade som klubbade sälar här på kvällen.
På tal om fotboll så har vi också tur, vi älska de båda två. Så vi tittar varje kväll och dricker te. Så nu ska jag snart logga ut och sätta mig tillrätta i soffan med maken.
hälsningar
Ida