En liten kort fråga
Ramsa ute på dagen?
Ramsa ute på dagen?
Hej!
En liten kort fråga
Har för mig att jag läst i någon fråga här på forumet (kan inte hitta det igen) att man inte skall använda sig av ramsa när man lägger den lilla ute, i vagnen, på dagen för att sova, stämmer det? 
En liten kort fråga
Hej!
Hur går det för er på nätterna?
En liten kort ramsa när man lägger att sova middag skadar inte.
Jag brukar bara säga "-Nu ska vi sova middag" kort och gott till flickorna, som besked. Stoppa om, och gå därifrån.
Man ska däremot inte ha samma ramsa på dagen som till natten.
Går det bra att lägga henne på dagen? Annars gör man likadan kur på dagen som på natten med ramsning.
kram anna
Hur går det för er på nätterna?
En liten kort ramsa när man lägger att sova middag skadar inte.
Jag brukar bara säga "-Nu ska vi sova middag" kort och gott till flickorna, som besked. Stoppa om, och gå därifrån.
Man ska däremot inte ha samma ramsa på dagen som till natten.
Går det bra att lägga henne på dagen? Annars gör man likadan kur på dagen som på natten med ramsning.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hej Anna!
Här börjar det "ljusna"!
Nätterna går bättre och bättre, i natt vaknade hon inte en enda gång, vaknade 06.30 (morgon 07.00) men somnade om själv efter ca 10 minuter och blev sedan väckt 07.00 !
Dagarna fungerade helt otroligt bra i början av kurandet men har nu börjat strula lite. Hon somnar efter några minuters gnällande (brukar vagna några tag som besked att det är dags att sova) men vaknar efter exakt 30 minuter på både de långa och korta lurarna och under den långa luren kan hon sedan vakna hur många gånger som helst. Brukar vänta i det längsta innan jag gör något, sedan vagnar jag några tag (ibland ramsat ) och hoppas att det "biter". Började i går inse mitt inkonsekventa handlande vid dagslurarna
Bestämde mig därför för att gå tillväga på följade sätt:
1. Vagnar några tag som besked.
2. Går med ramsa (dags variant)
3. Bekräftelseramsar
4. Om hon vaknar väntar jag i det längsta, ramsar sedan om det behövs och ser vagnande som "kristilldelning"
Hoppas att detta, om konsekvent genomfört, skall fungera. 8)
Vad tror du? (blev en väldigt lååång redogörelse, där ser man vad en liten "hur går det?" kan släppa loss
)
Här börjar det "ljusna"!
Dagarna fungerade helt otroligt bra i början av kurandet men har nu börjat strula lite. Hon somnar efter några minuters gnällande (brukar vagna några tag som besked att det är dags att sova) men vaknar efter exakt 30 minuter på både de långa och korta lurarna och under den långa luren kan hon sedan vakna hur många gånger som helst. Brukar vänta i det längsta innan jag gör något, sedan vagnar jag några tag (ibland ramsat ) och hoppas att det "biter". Började i går inse mitt inkonsekventa handlande vid dagslurarna
1. Vagnar några tag som besked.
2. Går med ramsa (dags variant)
3. Bekräftelseramsar
4. Om hon vaknar väntar jag i det längsta, ramsar sedan om det behövs och ser vagnande som "kristilldelning"
Hoppas att detta, om konsekvent genomfört, skall fungera. 8)
Vad tror du? (blev en väldigt lååång redogörelse, där ser man vad en liten "hur går det?" kan släppa loss