Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika, hoppas att du partar loss ordentligt i kväll! Självförvållad huvudvärk kvalificerar INTE för tycka-synd-om i min bok :lol: :lol: :lol:

Själv ska jag ta Mellansessan och hennes bästis till Folkets park och titta på Amanda Jenssen ikväll! ME LÖÖÖÖÖÖV!! :heart: Är det någon mer än jag som köpt hennes skiva? Annars kan jag VARMT rekommendera den - jag tycker hon är så oerhört störtcool (egentligen var det jag som ville gå på konserten...)! Hela familjen jazzar loss till hennes låtar - Pirayan spelar någon sorts luftnyckelharpa, Sessan dansar lite coolt och Prinsen röjer järnet :lol: medan jag & Iggy dansar tryckare :heart:

Och Storprinsen har plockat fram Sju sorters kakor igen.... Nu börjar baksäsongen - haha! Jag kanske kan skicka upp honom till dig, Blomman? :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
blomman

Inlägg av blomman »

Vår helg ser ut såhär: öl, öl, öl..

Idag: Grillfest (öl)
Imorgon: Hembrygdsföreningens ölprovning (öl)
Söndag: brygga egen öl (öl)

Ha en trevlig helg allihopa!

Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Rapport från deppträsket (som blir ljusare för varje dag):
Jag fick hypnos igår :shock:!! Shit vad häftigt. Hoppas att det hjälper nästa vecka när det blir skarpt läge igen och jag ska vara ensam några dagar...

Någon som vill hälsa på mig i Göteborg någon dag nästa vecka?

Gablex: förlåt att jag ställde in besök med kort varsel. Min energi tog tvärslut där på kvällen... :oops:

Och oj, vad ni kacklar fort. Det är roligt att läsa!

Stor kram
Jenny
K-ina

Inlägg av K-ina »

Härligt att höra av dig Jenny! Hypnos???? Det får du berätta mer om senare!

Själv har jag en dundrande förkylning och får stanna hemma medan resten av familjen är och badar. :cry: :cry: Sov 11 timmar i natt och har nu sovit middag 1,5 timma till...

Snyft och snörvel!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
vanna

Inlägg av vanna »

Ett kort hej till er, ni vackraste av sura ödlor! Jag hänger mig kvar lite här i tråden trots att jag knappt hinner läsa, och ännu mindre skriva just nu. Snart blir det dock lugnare i livet.
Jag är så kär i mina barn ikväll, förresten!
Kram kram.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Jag gillar Amanda. Har dock inte hennes skiva men bra är hon.
Vi var oxå i Folkets Park idag. Såg dock bara ngn minut av Amanda då vi var på väg hem.

Så Gablex såg du en blond mamma och en 4-åring i blå Askungen klänning så var det vi :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh SusanneG, var du också där? Det var JÄTTEBRA!! Jag stod längst fram med småtjejerna så jag såg mest Amanda... Det ger en riktigt fin energikick att gå på en bra konsert!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Amanda var min idol i idol... Och eftersom att jag inte fyllt 40 än :wink: så deklarerade jag för sambon "jag kommer ALDRIG köpa en skiva av nån som varit med i idol - åtminstone inte än". Gissa vad jag fick i Morsdagpresent??? :lol:

Och JA! skivan ÄR bra! 8)
Mamma till två pojkar.
Gablex

Inlägg av Gablex »

Du å ja', K-ina, du å ja'... :wink: :lol: Skönt att se att du mår bättre!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Japp!
Det finns hopp om livet. Har till och med utsatt mig för flyttrea på JC bara för att förse coooooola Axel med fem tröjor + ett par jeans för 150 kronor. Med DET priset så krävs det högre feber än mina futtiga 37,7 för att avstå!
Mamma till två pojkar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gullisar!

Efter en seeeeen tjejkväll/natt och en mindre mängd alkohol var jag oförmögen att somna och lyckades bara skrapa ihop tre timmar innan det var morgon och dags för resa mot huvudstaden. Kanske inte de bästa förutsättningarna, hehe.

Men allt flöt på som vi inte gjort annat än varit på resande fot med alla barnen. De skötte sig exemplariskt och har plockat så många pluspoäng i släkten att de aldrig behöver vara trevliga mer. De kan leva på de här meriterna länge, haha!

Bilresan var ett under av glada sånger och dutt med lillasyrran. Jaja och Nike skötte övervakningen av lillan med den äran.

Stopp hos min gulliga men lite lätt hispiga mormor. Hon hamnar lätt i spinn om det blir för mycket men hon bara log och myste. Vi blev vallade runt i Hässelby strand så hon fick malla sig med alla barnbarnsbarnen innan vi badade vid Maltesholmsbadet.

Mot studentfest med hela tjocka släkten, kompisar och grannar. Barnen gjorde succé till både höger och vänster. Jag och darlingen var rätt malliga ska jag erkänna. :lol:

Vidare till Jajas gudmor för middag och sov. Hennes två flickor och våra ungar lekte och hade jättekul nån timme innan det var dags för sängen. Alla fyra slocknade utan knorr och sov hela natten utan ett pip så vi kunde ha mysig vuxenmiddag till sen kväll/natt. Igen. :roll: Jag måste erkänna att jag är lite för gammal för såna här omstörtande ändringar i rutinerna, haha! Jag behöver inte ens alkohol, jag blir bakis av sömnbristen. :lol:

Åsså hem i morse. Nemas problemas. Här hemma svängde farmor förbi med lunch till allas glädje (farmor kan sitt kök) och efter det kraschade samtliga i säng, vagn ovh soffa av paltkoma och värme.

Det blev så himla lyckat alltihopa trots två föräldrar med akut sömnbrist. Jag har riktiga gullungar. :heart:

Kram från mallapan Jannika

ps När vi kom hem hade ett av fyra ägg kläckts. Världens minibebis. SÅ söt! ds
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Jannika skrev:Nemita, försök inte slinka in och ut utan att avslöja lite mer om ditt nick. För det heter du väl inte på riktigt?
Hehe... okej. Nä, det heter jag ju faktiskt inte. :) Vi har en hund som heter Nemi (en svart, cool hund som är döpt efter seriefiguren Nemi, även hon alltid svartklädd) och min svärmor brukar kalla henne för Nemita, dvs lilla Nemi på spanska. Jag stal det när jag skulle skapa en användare här. Jag heter nämligen Ewa och det nicket var ju redan upptaget här, som ni alla vet. :lol: Så var det med det.

/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika, mallapa SKA du vara tycker jag :wink:

Vi har haft en underbar myshelg och tankat energi och kärlek av vänner och släkt. Nationaldagen firade vi med massor av goda vänner ute på vår gård. Vi åt glass och jordgubbar i mängder. Barnen busade och hade skoj. Åtta barn i åldrarna 4 mån-4 år. Kvällen avslutades med grillning =P~ . Igår var vi på en jättemysig uterestaurang vid kajen. Spelade boule och åt gott. Olle är en fena på boule märkte vi :wink: Idag var Olle och jag och shoppade sandaler och åt lunch, bara han och jag. Myyyyysigt :heart: ! På em var det kalas hos grannflickan och sedan dök svärisarna upp. De var efterlängtade, har varit i España i tre veckor.

Imorgon åker jag och barnen ner till mor och far i ett par dagar. Vi ska mysa, bada och ta det lugnt. Ja, Olle ska jobba med morfar så klart. Det står alltid högt upp på listan hos honom. Morfar :heart: är en stor idol!

Nu ska jag krypa till kojs. Jag håller med dig Jannika det sliter med sena kvällar. Inte van... Börjar bli gammal :shock:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Inne som hastigast på lånad dator. Min router har fått värmeslag och jag är utan internet sen förra veckan :?

Här är en artikel i Läkartidningen om EMDR:

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6233

Jag hoppas kunna skriva mer när/om jag får internet igen :roll:

Tack för att ni undrade :heart: Det är så stort

Storkramen
/Fjällmor
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Får man erkänna att man är trött på vackert väder??? :shock: :x

Solen skiner så att jag håller på att bli galen! Mörkläggningen gör att vi har 27 grader i sovrummet! Inte konstigt när sonen vaknar tidigt. Sover ju inte så jättebra själv.

Vi har byggställningar utanför huset, men jobbet är klart, så nu väntar vi bara på att någon skall plocka ner eländet, så att vi ÄNTLIGEN kan öppna balkongdörren på vid gavel nattetid. Jag vill ha luft!!! :(

Annars är jag trött som en gnu och humöret går upp och ner. Seglade i fredags, vilket var kul och fruktansvärt jobbigt. Jag fick sjösjuka och tog en tablett - blev jättetrött. Walle visade inga tecken på att vilja somna - mamma blir jättetrött. Får solfjädra protesterande son nästan en och en halv timme för sent - somnar - nästan mamma också. Som sedan får blodsockerfall - och blir trött...

När vi kom iland tänkte jag att jag inte ville segla mer i sommar med Walle, men egentligen var han en dröm ombord. Bortsett att han inte ville sova. Nästa gång tar jag upp kampen när han skall sova enligt schemat och inte här han missat sovtåget och hypat upp sig till oanade höjder. Det är bara att slänga sig upp i sadeln igen! Söndag kanske?

Annars har helgen varit rätt bra. Jag plockade fram symaskinen igen och sydde nästan klart ett par shorts till Walle. De är röd- och vit-randiga, men blir nästan rosa på håll - kanske lite väl flickiga? Tänkte kolla om jag hittar något tufft märke att sy på, så att de blir lite grabbigare. Kul var det, hur som helst.

Nu måste jag jobba igen! Tuff vecka med långa dagar....
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"