Hej
Sedan David, nu 1 år, började gå för en månad sedan har han självmant börjat sova på rygg med armarna uppåt-sträck! Han kan sova hela lurar och många timmar på nattpasset på rygg numera. Jag lägger honom naturligtvis på mage som jag alltid har gjort, men han vänder sig själv och är faktiskt stora killen nu så jag tycker att han får sova som han vill (jag sover på rygg själv, kanske går sådant i arv?!). Hursomhelst, ska man introducera kudde när de sover på rygg? Han sover ju på mage ibland, hur blir det då? Samtidigt verkar det inte så skönt att sova på rygg utan kudde.
Vad säger ni kloka föräldrar?
Tack!
Lillith
Kudde för nybliven ryggsovare?
Kudde för nybliven ryggsovare?
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Hej igen (svarade precis dig på Samtalsforumet också
). Ge honom en kudde du... vill han ha den så använder han den. Ligger man på rygg så är ju en kudde nästan ett måste, tycker jag i alla fall...
Att han vänder sig på mage ibland behöver du inte oroa dig för.Jag har f.ö kudde till min magsovande ettåring. Han tycker att den är jättegosig och flyttar med sig den runt omkring i sängen.
Att han vänder sig på mage ibland behöver du inte oroa dig för.Jag har f.ö kudde till min magsovande ettåring. Han tycker att den är jättegosig och flyttar med sig den runt omkring i sängen.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)