Semester

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Ewa

Semester

Inlägg av Ewa »

Minisemester stundar, så jag blir borta från fredag-tisdag här nu kring månadsskiftet. Nu är vi ju tacknämligen två hjärtebarnskontrollanter här, så klippan Susanne* finns förstås här :heart: . Men om någon undrar varför jag inte svarar i trådar där jag varit inne och rotat tidigare, så har ni förklaringen här.

Kram alla! :D

Och några får jag ju glädjen att träffa under Stockholmsbesöket \:D/
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Trevlig minisemester önskas er! :wink: 8)
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Oj, här har jag missat din lilla hälsning! Tack, tack :D :heart:. Vi hade så trevligt så!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

8) :lol: :!:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Underbart Ewa :D :heart:

Och nu är det min tur. Reser till Normandie på torsdag och är borta en tio dagar. Där finns varken data eller TV, men väl ost, vin och Calvados. 8)

Jag har aldrig mött så mycket samlad klokskap som här på forumet och jag ber alla hjälpa Ewa att svara. Dessutom så tycker jag det tillför så mycket när många skriver - inte bara Hjärtebarnskontrollanterna. Vi har alla så olika erfarenheter och lever olika liv, vilken ger en enorm bredd och just - klokskap. :idea:

Kramar
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Ewa

Inlägg av Ewa »

Härlig strålande semester, Susanne* - hoppas ni får riktigt, riktigt härligt.

Jag tycker som Susanne* att det är fantastiskt när det är fler inne och svarar, det ger så mycket mer. Och nu får ni verkligen chansen, för själv försvinner jag på onsdag och är inte åter förrän måndag. Inget lika exotiskt som Normandie, men väl Astrid Lindgrens värld, följt av Hultsfredsfestival :D.

Så jag hoppas ni är många här som håller er i faggorna och hjälps åt att ta hand om Barnafostran under några dagar här nästa vecka [-o< :heart:

Kram
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ewa:
Ska du till Hultsfred med dina små? I så fall vill jag ha en utförlig rapport på Kackel sen så jag får veta hur det gick bland alla människor och så...
Vill nämligen åka med Emma nästa år (skulle åkt i år men jag fick något i magen :lol: som gjorde det lite svårt) men är lite fegis....

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tessan!

Nej, barnen och jag ska frejda oss på Astrid Lindgrens värld och mina småländska hemtrakter, med bad i insjöar, skogsmys och annat härligt.

Hultsfredsfestivalen jobbade jag med i en massa år, så dit ska jag för att frejda mig själv, solokvist, medan mor min kör hem till
Ewa

Inlägg av Ewa »

... hoppsan :oops: - Skåne, skulle det förstås fortsättas.

Till dina funderingar:
Dagtid och med hörlurar kan väl festivalen vara ok för små raringar. Men att husera på campingen (vilket jag aldrig behövt eller skulle orka göra) med barn skulle jag nog inte ge mig på. I så fall hyra stuga en bit bort. Sen är det ju ett fasligt folkliv, så hela dagarna skulle aldrig mina sötnosar palla. Men kan man dra sig undan en stund mitt på dagen, kan man säkerligen njuta - en stund - stor som liten. Men på kvällarna springer man ju på både det ena och det andra, och fulla = opålitliga människor tror jag är allt för skrämmande för små barn, så det tror inte jag värst vidare på. Men som sagt, dagtid och i små doser, och med rejäla kåpor för öronen, så kan det visst vara riktigt trevligt.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ja jag hade nog inte tänkt att sova över alls utan kanske bara över dagen för att sen fortsätta med Astrid Lindgrens värld.
:-)

Tack för bra tips!!
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

en festival det brukar vara barn på:

http://www.urkult.se/

Jag tänkte övertala maken om en tripp dit nästa år..

8)

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tessan skrev:Ja jag hade nog inte tänkt att sova över alls utan kanske bara över dagen för att sen fortsätta med Astrid Lindgrens värld.
:-)
Sounds like a plan :thumbsup:
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hej!
På tal om festivaler kan jag berätta att jag var med mina (all utom yngsta dottern som var på ridläger då) ganska så stora barn på Öland roots en reggie festival, på öland - precis som det låter :-)

De stora, som är vuxna kunde ju åkt själva men så ville ju lillkillen, som inte är så liten längre, med. Han var 13 år då. Så jag pallrade mej med och vi hade roligt och jag gungade med till PEPS och Svenska Akademien och allt vad det var.
Något att rekomendera för er med halvstora barn som såååå gärna vill på festival men är för unga att åka - ÅK MED DEM!!!

Ha en go sommar!
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Glömde ju skriva att jag jobbade två pass som funktionär och fick min biljett gratis på så sätt!
Satt i biljettlucka en kväll och en f.m stod jag och en kille vid en vägspärr.

Trevlig att blanda upp åldrarna lite också, och nyttigt för både ungdomarna och mej!

Och när jag var funktionär så kunde ju 13åringen ströva fritt med äldre kompisar och syskon utan att ha mamma i hälarna hela tiden, men ändå i närheten!

Campingen var ju ett kapitel för sig, för den nattstämningen kände jag mig lite gammal faktiskt så sista natten sov jag och grabben i bilen, jag skulle ju palla köra hem dagen därpå och ville ha lite sömn...
Så att vara funktionär är ytterligare ett tips! 8)
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"