själv fortsätter mitt byte av sovrum projekt, sakta men säkert
kramar
Fjällfolket skrev:Gotlandsmamma skrev: Kidsen har varit med till Ihreviken idag,![]()
där har jag släkt om jag inte minns fel - kanske dags att ha koll på er i denna tråden...![]()
![]()
Kram!![]()
/Fjällmor
ilindstrom skrev:
Jag är faktiskt ruskigt arg idag![]()
. Det värsta jag vet är skvallerkärringar och jag har just nu kommit i konfrontation med en hel hög. Jag tycker verkligen inte att man talar en massa skit om någon bakom ryggen och sedan inte tänker ta konsekvenserna av det.
![]()
Jo jag önskar att det var så lätt. Det hela handlar egentligen inte om mig utan om en pedagog på vår förskola. Hon är helt underbar, jobbar rätt mycket efter AW-tänk. Nu är det så att det är några mammor som har personliga problem med henne kan man säga. Hon är rak och ärlig och talar om för oss föräldrar vad våra barn är fantastiska på men också vad de kan utveckla mera. Tillsammans med föräldrarna sätts de upp en individuell utvecklingsplan, precis som förskolan är skylldig att göra. Där allt det här står. Men vissa föräldrar kan inte se att sina barn behöver utveckla vissa förmågor mera (det behöver väl alla). Så nu är det en mamma som påstår att pedagogen kränker barnen så att de tar skada. Det är en av de grövsta anklagelser en pedagog kan få. Om det skulle vara sant (vilket det naturligtvis inte är) så kan pedagogen aldrig mer att jobba inom barnomsorgen, vilket den här mamman inte förstår. Så det här går hon och tisslar och tasslar om bakom ryggen på personen i fråga, men vägrar att konfronteras med henne. Så nu sår hon orosfrön hos flera förlädrar. Som tur är är de flest kloka individer som vet hur det ligger till men endå. Men nu ska jag släppa det här precis som du skriver.men vad trist att vara arg Jag försöker undvika att vara arg för jag mår så otroligt dåligt av det Skit i kärringarna och fortsätt att var den kärleksfulla, ödmjuka, fanstastiska person som du är Plätt lätt.
kiki, vilka härliga ord. Suger åt mig av din positiva energi och känner mig redan glad ända in i själenSjälv njuter jag helt och hållet av livet, känner sån tacksamhet så jag vet inte var jag ska ta vägen, tänk att jag får ha det så här, vilken lycka